Alibaba gaat eigen winkelcentrum openen | RetailDetail

Alibaba gaat eigen winkelcentrum openen

Alibaba gaat eigen winkelcentrum openen
Shutterstock

Internetreus Alibaba gaat binnenkort een eigen winkelcentrum openen. More Mall krijgt zijn plaats bij het hoofdkantoor van het bedrijf in Hangzhou en moet Alibaba de kans geven om technologieën te testen die het de voorbije jaren heeft gecreëerd, zoals virtuele pashokjes. 

New Retail

Het pand wordt neergepoot op een site van ongeveer 3.500 m² en telt vijf verdiepingen. Momenteel wordt er de laatste hand gelegd aan de binnenkant van het gebouw, maar de opening van het winkelcentrum staat pas gepland voor april van volgend jaar.

 

In het winkelcentrum zullen een aantal merken te vinden zijn die beschikbaar zijn op e-commerceplatform Taobao, naast enkele traditionele merken. Ook de eigen supermarktketen Hema zal er een vestiging openen.

 

De bouw van het nieuwe winkelcentrum is een volgende stap in de nieuwe strategie van Alibaba, die het zelf ‘New Retail’ heeft gedoopt. Daarin wil het zijn online ervaring en technologieën overbrengen naar de fysieke wereld, met de bouw van een flink aantal eigen winkels. De afgelopen twee jaar heeft het zo al bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft het al dertien eigen supermarkten en in januari kocht het ook luxewarenhuis Intime.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.