Alibaba-rivaal JD.com tekent 40% omzetgroei op | RetailDetail

Alibaba-rivaal JD.com tekent 40% omzetgroei op

Alibaba-rivaal JD.com tekent 40% omzetgroei op
Shutterstock

De omzet van JD.com, dat deels in handen is van het Amerikaanse Walmart, is in het derde kwartaal met 39,2% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Dit jaar wist het Chinese bedrijf ook winst te maken, in tegenstelling tot in 2016.

“Solide groei”

De omzet van JD.com kwam in het derde kwartaal uit op 83,7 miljard yuan (10,8 miljard euro), een groei van 39,2%. De brutowinst steeg daarbij met 50,3% naar 13 miljard yuan (1,7 miljard euro), netto bleef daar nog 1 miljard yuan (130 miljoen euro) van over. Een jaar eerder leed de online retailer nog een verlies van 500 miljoen yuan (65 miljoen euro).

 

“We vinden het zeer bemoedigend dat we opnieuw een kwartaal met solide groei hebben, met een recordwinst”, aldus financieel directeur Sidney Huang. “In de toekomst zullen we blijven investeren in technologie en R&D-talent, terwijl we onze visie om de Chinese retailindustrie te revolutioneren uitvoeren.”

 

Singles’ Day

Ook voor het huidige kwartaal verwacht JD.com een omzetgroei van 35 tot 39 %. Het vierde kwartaal is bijzonder belangrijk voor de Chinese online spelers vanwege het belang van Singles’ Day op 11 november. JD.com haalde die dag een omzet van maar liefst 127,1 miljard yuan (16 miljard euro) Grote concurrent Alibaba haalde op die ene dag een omzet van bijna 22 miljard euro en verpulverde daarbij nog maar eens het eigen record.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.