Alle filialen Bart Smit binnen 2 maanden Intertoys | RetailDetail

Alle filialen Bart Smit binnen 2 maanden Intertoys

Alle filialen Bart Smit binnen 2 maanden Intertoys

Blokker gaat in een hoog tempo alle filialen van Bart Smit ombouwen naar winkels van Intertoys: per week worden er maar liefst twintig winkels aangepakt en vanaf 1 april moet het merk Bart Smit volledig uit het straatbeeld verdwenen zijn.

Volledig nieuw interieur

De winkels van Bart Smit krijgen niet zomaar een nieuw logo opgeplakt: ze worden volledig in een nieuw jasje gestoken. "Daarbij moet je denken aan een nieuw kassasysteem, een ander interieur, nieuwe logo's op de gevel en aanpassingen in het assortiment”, zegt Steven van Nieuwenhuijzen, directeur speelgoed bij Blokker Holding, aan de NOS.

 

Er waren een aantal redenen waarom de keuze op Intertoys is gevallen als nieuw overkoepelend merk en niet Bart Smit: "Intertoys is qua omzet en volume groter en een internationaler merk", zegt Van Nieuwenhuijzen. "We hebben ook sterke zelfstandige ondernemers met een Intertoys-winkel. Om die redenen hebben we voor het behoud van Intertoys gekozen.”

 

Meer dan 500 filialen

Bovendien wordt er nu ook een boel geld uitgespaard om een aantal andere zaken, zoals marketing. Blokker moet voortaan immers nog maar reclame maken voor één keten en niet voor verschillende formules. Binnenkort zullen er meer dan 500 winkels van Intertoys te vinden zijn.

 

In heel wat gevallen zullen die winkels wel dicht bij elkaar te vinden zijn, maar Van Nieuwenhuijzen wil al niet op voorhand zeggen dat zoiets een probleem zal vormen. "We zullen moeten kijken hoe zich dat ontwikkelt. We gaan niet op voorhand zeggen dat dat geen kans van slagen heeft. Snijden in het aantal winkels is niet een doel op zich. Als in de toekomst blijkt dat we winkels moeten sluiten, zullen we dat niet nalaten. Maar ik verwacht geen grote kaalslag", aldus de directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.