Alle plastic bij Unilever wordt duurzaam | RetailDetail

Alle plastic bij Unilever wordt duurzaam

Alle plastic bij Unilever wordt duurzaam

Unilever heeft afgelopen weekend het nieuws naar buiten gebracht dat het tegen 2025 al zijn plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar wil maken. Unilever beloofde eerder al om het gebruik van plastic sterk terug te dringen.

Meer plastic dan vis in oceaan

Unilever hoopt met zijn plannen de hele sector aan te zetten tot het uitbouwen van een circulaire economie, waarbij er zo min mogelijk plastic op de vuilnisbelt terechtkomt. Volgens denktank Ellen MacArthur Foundation wordt momenteel slechts 14% van de plastic verpakkingen gerecycleerd, terwijl 40% terecht komt op een stortplaats en een derde in de natuur. Naar verwachting zou er tegen 2050 meer plastic dan vis in de oceaan te vinden zijn.

 

“Onze plastic verpakkingen spelen een belangrijke rol in het aantrekkelijk, veilig en plezierig maken van onze producten voor de consument. Het is echter duidelijk dat als we de voordelen van dit materiaal willen blijven gebruiken, we meer moeten doen als industrie om er voor te zorgen dat het na gebruik verantwoordelijk en efficiënt wordt verwerkt”, zegt Paul Polman, CEO van Unilever.

 

Met zijn nieuwe doelstelling blijft Unilever sterk inzetten op duurzaamheid en een verminder gebruik van plastic. Zo wil het tegen 2025 het gebruik van gerecycleerd plastic met minstens 25% laten toenemen, terwijl het aantal verpakkingen dan weer met een derde moet dalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

Ophef over mishandelde eenden in Nederlandse fokkerijen

05/07/2018

In sommige Nederlandse fokkerijen worden eenden structureel mishandeld, blijkt uit beeldopnames van dierenrechtenorganisatie Animal Rights. De beelden, die het vangen en vervoeren van eenden voor consumptie tonen, zijn heel naar, vindt ook voedselautoriteit NVWA.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.