Amazon-klanten moeten retouren niet meer inpakken

Amazon-klanten moeten retouren niet meer inpakken

Amazon lanceert een nieuw, vereenvoudigd retoursysteem in de Verenigde Staten: klanten kunnen hun producten ook zonder doos of label gratis afgeven in duizenden winkelpunten in het hele land.

 

Vereenvoudiging

Amazon wil het afhandelen van retourzendingen voor zijn Amerikaanse klanten nog gemakkelijker maken: "We begrijpen dat het vinden van een doos en tape en het afdrukken van een label voor een retourzending nog steeds een heel gedoe kan zijn. Vanaf nu zijn de meeste Amazon-retouren eenvoudiger dan ooit, zonder dat je een doos nodig hebt. Nadat je een QR-code hebt gekregen van het Return Center, kunnen items eenvoudig worden overgedragen aan een partner zonder een doos of label. Zij zullen het gratis inpakken en verzenden", klinkt het op Amazons officiële blog.

 

Klanten kunnen op heel wat plaatsen terecht om hun retourzendingen in te leveren: de eigen fysieke winkels van Amazon Books, Amazon 4-star en Whole Foods, en daarenboven ook de bijna 4800 UPS-stores. Verder heeft de online gigant ook een overeenkomst gesloten met warenhuisketen Kohl’s om de retouren in ontvangst te nemen.

 

Niet alle artikelen die Amazon verkoopt, zullen via het nieuwe systeem geretourneerd kunnen worden. Het gaat vooral om de producten waarvan de afhandeling door de webgigant zelf gebeurt. Klanten die hun producten toch liever zelf inpakken en versturen, kunnen dat blijven doen. Beide sytemen zullen naast elkaar bestaan.