Amazon wil concurreren met Ticketmaster

Amazon wil concurreren met Ticketmaster
Shutterstock

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Bundelen met Prime

Het zou zo rechtstreeks de concurrentie aangaan met Ticketmaster, dat het grootste deel van de Amerikaanse ticketmarkt in handen heeft. Heel wat klanten zijn ontevreden over de extra kosten die bedrijven als Ticketmaster steevast vragen, maar dankzij zijn grootte zou Amazon die kosten in principe een stuk lager kunnen houden.

 

Daarnaast kan Amazon de verkoop van tickets bundelen met een aantal andere voordelen. Artiesten of sportteams kunnen bijvoorbeeld hun merchandise aanbieden via Amazon en kortingen geven wanneer een klant ook een ticket voor een optreden of wedstrijd koopt, en het kan abonnees van Prime voordelen geven bij het kopen van tickets, zoals een pre-sale of voorbehouden plekken op een locatie.

 

Amazon zou eerder al geprobeerd hebben om een samenwerking aan te gaan met Ticketmaster zelf, maar die gesprekken zijn volgens bronnen volledig in het slop geraakt. Er wordt ook gepraat met sportbonden over de mogelijkheid om een soort marktplaats op te zetten voor het doorverkopen van inkomtickets.

 

Nu al ticketverkoop in Verenigd Koninkrijk

Het is trouwens niet de eerste keer dat Amazon zich op ticketverkoop stort. In het Verenigd Koninkrijk brengt het al sinds 2015 kaartjes voor de West End aan de man en daar verkoopt het bij sommige evenementen zelfs al beter dan Ticketmaster. In tegenstelling tot in de Verenigde Staten, is het in het Verenigd Koninkrijk ook minder gewoon dat locaties exclusief samenwerken met een ticketverkoper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

Back to top