Amazon wil concurreren met Ticketmaster

Amazon wil concurreren met Ticketmaster
Shutterstock

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Bundelen met Prime

Het zou zo rechtstreeks de concurrentie aangaan met Ticketmaster, dat het grootste deel van de Amerikaanse ticketmarkt in handen heeft. Heel wat klanten zijn ontevreden over de extra kosten die bedrijven als Ticketmaster steevast vragen, maar dankzij zijn grootte zou Amazon die kosten in principe een stuk lager kunnen houden.

 

Daarnaast kan Amazon de verkoop van tickets bundelen met een aantal andere voordelen. Artiesten of sportteams kunnen bijvoorbeeld hun merchandise aanbieden via Amazon en kortingen geven wanneer een klant ook een ticket voor een optreden of wedstrijd koopt, en het kan abonnees van Prime voordelen geven bij het kopen van tickets, zoals een pre-sale of voorbehouden plekken op een locatie.

 

Amazon zou eerder al geprobeerd hebben om een samenwerking aan te gaan met Ticketmaster zelf, maar die gesprekken zijn volgens bronnen volledig in het slop geraakt. Er wordt ook gepraat met sportbonden over de mogelijkheid om een soort marktplaats op te zetten voor het doorverkopen van inkomtickets.

 

Nu al ticketverkoop in Verenigd Koninkrijk

Het is trouwens niet de eerste keer dat Amazon zich op ticketverkoop stort. In het Verenigd Koninkrijk brengt het al sinds 2015 kaartjes voor de West End aan de man en daar verkoopt het bij sommige evenementen zelfs al beter dan Ticketmaster. In tegenstelling tot in de Verenigde Staten, is het in het Verenigd Koninkrijk ook minder gewoon dat locaties exclusief samenwerken met een ticketverkoper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top