Amazon zet zinnen op winkels Toys ‘R’ Us | RetailDetail

Amazon zet zinnen op winkels Toys ‘R’ Us

Amazon zet zinnen op winkels Toys ‘R’ Us
Foto: Sheila Fitzgerald / Shutterstock.com

Amazon zou interesse hebben in verschillende winkels van Toys ‘R’ Us. Sommige locaties en panden van de failliete Amerikaanse speelgoedketen zou Amazon willen gebruiken voor eigen retailconcepten.

 

Amazon breidt fysieke winkelbestand uit

De aankondiging van Toys ‘R’ Us dat het zijn winkels in de Verenigde Staten gaat sluiten, heeft de interesse gewekt van Amazon, zegt Bloomberg. Insiders zouden aan de nieuwsdienst hebben bevestigd dat de retailreus uit Seattle in gesprek is om een aantal van de 700 panden over te nemen. Die kunnen interessant zijn om supermarktketen Whole Foods verder uit te breiden, maar Amazon breidt ook zijn fysieke boekwinkelketen nog steeds verder uit en wil op strategische locaties nog meer van zijn hoogtechnologische gemakswinkels Amazon Go. Mogelijk kunnen ze ook als hybride distributiecentra dienen voor snellere levering tot bij de klant.

 

In hoeveel vestigingen Amazon interesse heeft, is niet bekend. Zowel Toys ‘R’ Us als Amazon weigeren voorlopig commentaar te geven op het gerucht. Het is ook lang niet zeker dat de gesprekken ergens toe zullen leiden, merkt Bloomberg zelf op, aangezien Amazon wellicht geen haast heeft en de retailgigant in 2015 al eens gesprekken heeft gevoerd om winkels uit het toenmalige faillissement van RadioShack over te nemen. Dat is toen op niks uitgedraaid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.