Ambassadeur opent Haagse winkel Marks & Spencer | RetailDetail

Ambassadeur opent Haagse winkel Marks & Spencer

Ambassadeur opent Haagse winkel Marks & Spencer

Deze middag heeft CEO Marc Bolland, samen met de Britse ambassadeur, de Haagse Marks & Spencer geopend. Die vond onderdak in het gerenoveerde project De Markies in hartje Den Haag.

"Een van onze grootste internationale winkels"

Met zijn 4.800 m² winkeloppervlakte, verdeeld over drie verdiepingen, wordt het vlaggenschip in De Markies "een van onze grootste internationale winkels, met het meest uitgebreide aanbod aan mode en voedingsmiddelen in Nederland", zegt Bolland, de Nederlandse CEO van het oer-Britse retailicoon. De nieuwe M&S biedt behalve de bekende dames-, heren- en kindercollecties ook zo'n 2.500 voedingsproducten aan in een 700 m² grote Foodhall.

 

De winkel beschikt voorts over een eigen bakkerij en een M&S Café met 112 zitjes. "Ideaal voor klanten die even een pauze nemen van het winkelen en gebruik willen maken van de gratis wifi. Hier kunnen ze genieten van een warme snack en een traditionele cream tea en Engels gebak, naast een uitgebreid aanbod Fairtrade-thee en –koffie, geserveerd door speciaal opgeleide barista's", probeert de topman nog wat extra klanten lekker te maken.

 

Sinds Marks & Spencer in april 2013 terugkeerde naar Nederland met www.marksandspencer.nl, heeft de keten niet stilgezeten. De groep opende eerst een multichannelwinkel in Amsterdam en intussen ook zes Marks & Spencer Food-pilots in BP-tankstations op belangrijke locaties in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Bovendien komt er in 2016 een tweede Amsterdamse vestiging (van liefst 6.100 m²!) op het Rokin.

 

Volop clicks & bricks

De Haagse winkel past volledig in de 'clicks & bricks'-strategie die de Britse retailer aan het uitrollen is. De voorbije weken konden voorbijgangers al met hun smartphone kledingstukken online kopen door QR-codes in de etalages te scannen en in de winkel zelf hebben de verkopers tablets bij zich waarmee ze bijvoorbeeld huishoudartikelen kunnen bestellen.

 

Marks & Spencer gelooft volop in de kracht van multichannel: in zijn recentste boekjaar had online al een aandeel van 13% in de non-food omzet, goed voor ruim 800 miljoen euro. Deze week nog raakte bekend dat de retailer een nieuwe website heeft gelanceerd op zijn thuismarkt, gebaseerd op een eigen platform en niet langer op de software van Amazon.

 

Marks & Spencer, dat bijna 130 jaar geleden werd opgericht, is intussen actief in 53 landen. De groep telt 770 Britse winkels en nog eens 440 internationale vestigingen (op het Europese vasteland, in het Midden-Oosten en in Azië), goed voor 82.000 medewerkers en - naar eigen zeggen - 20 miljoen klanten per week.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.