Amsterdamse klant winkelt steeds later | RetailDetail

Amsterdamse klant winkelt steeds later

Amsterdamse klant winkelt steeds later

Amsterdamse consumenten winkelen steeds vaker tussen zes en zeven uur 's avonds. Steeds meer winkeliers willen dan ook de deuren van hun winkels 's avonds tot zeven uur open houden.

Vooral veiligheid is een probleem

"Het afgelopen jaar zagen we het aantal winkels dat tot zeven uur 's avonds open is langzaam stijgen", zegt Christine Govaert van grootwinkelberaad Amsterdam City: "Het is een merkbare trend, maar het is net als bij de zondagsopening een aantal jaren geleden. Je werd voor gek verklaard als je zei dat de winkels in de toekomst op zondag open zouden zijn. Nu is het de normaalste zaak van de wereld. Tot zeven uur open zijn, moet ook langzaam aanslaan."

 

Veiligheid is een belangrijke reden waarom winkeliers nog huiverig zijn om de winkel inderdaad na zes uur op een gewone avond nog een uur open te houden. Daarbij wordt onder meer gedacht aan een toegenomen risico op overvallen, zeker als een winkelier in een winkelstraat als enige tot zeven uur open is. Op de Kalverstraat verlaten winkeliers die als laatste sluiten het pand liever aan de kant van het Rokin, waar verkeer is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.