Antwerpen mikt op Duitse ketens | RetailDetail

Antwerpen mikt op Duitse ketens

Antwerpen mikt op Duitse ketens

Antwerps schepen van Middenstand en Toerisme Koen Kennis wil op de internationale retailvastgoedbeurs Mapic Duitse winkelketens laten kennismaken met Antwerpen. Zo hoopt hij niet enkel de ketens aan te trekken, maar ook meer Duitse toeristen.

Herkenningspunt voor toeristen

“Daarbij zal ik wijzen op de sterke positie van Antwerpen als retailstad met een grote diversiteit aan winkelketens”, zegt Kennis volgens GVA. “Ik zal geregeld het cijfer van 1,3 miljoen bezoekers per maand op de Meir laten vallen. Onze grootste troef is natuurlijk niet alleen het ruime winkelaanbod, maar ook de combinatie van het winkelen met eten en cultuur.”

 

“We willen de Duitse toeristen naar Antwerpen lokken”, zegt Kennis. “Dat is een immense markt. Ervaringen uit de hotelsector leren ons dat toeristen toch ook op zoek zijn naar punten van herkenning”, aldus Kennis. “Met enkele Duitse winkelketens zouden we dus een stukje vertrouwdheid creëren voor die toeristen. Bovendien zou het voor een nieuwe sfeer en dynamiek zorgen in onze winkelkernen.” In Antwerpen zijn nu vooral ketens te vinden uit Nederland en Frankrijk, maar daar wil de schepen dus verandering in brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.