Archie Norman is nieuwe voorzitter bij Marks & Spencer | RetailDetail

Archie Norman is nieuwe voorzitter bij Marks & Spencer

Archie Norman is nieuwe voorzitter bij Marks & Spencer
Shutterstock

De Britse winkelketen Marks & Spencer heeft Archie Norman aangeduid als de nieuwe voorzitter van de raad van bestuur. Hij volgt vanaf 1 september Robert Swannell op, die na zeven jaar terugtreedt.

Ook nieuw hoofd kledingafdeling

“Ik kijk ernaar uit om het voorzitterschap bij Marks & Spencer op te nemen, op het moment dat het bedrijf onder de leiding van Steve Rowe voor zware uitdagingen staat in een snel veranderend retaillandschap”, zegt Norman over zijn aanstelling.

 

Norman heeft al heel wat ervaring in de sector: zo was hij in de jaren 1990 CEO bij de Britse supermarktketen Asda en vulde hij ook belangrijke posities in bij ITV, Lazard, Hobbycraft, Kingfisher en Energis.

 

Ondertussen blijft Marks & Spencer werken aan de nieuwe strategie die de keten uit het slop moet halen. Eerder deze week kondigde het bedrijf zo de komst van Jill McDonald aan. Zij was CEO bij Halfords, maar krijgt nu de leiding over de kledingafdeling van het Britse instituut. M&S is immers al jaren aan het proberen om die terug op het juiste spoor te krijgen, maar voorlopig slaagt het daar niet helemaal in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.