Attention please! Win tickets! | RetailDetail

Attention please! Win tickets!

Attention please! Win tickets!

(publireportage) 9 seconden. Langer houdt een goudvis z’n aandacht er niet bij. Mensen blijven maar 8 seconden bij de les. BD myShopi, RetailDetail, AddRetail en Profacts verzamelden topsprekers die toelichten hoe je de aandacht van de consument trekt.

Tips en tricks

De sprekers op ‘Attention please!’ gaan dieper in op de psychologie achter ‘aandacht’, want afhankelijk van de branche waarin je als retailer actief bent, is een bepaalde strategie vereist om de aandacht van de consument te vangen. Willem-Albert Bol, Creative Director bij De Persgroep, legt uit hoe je kan inspelen op psychologische processen via je reclamefolder. Concrete tips en tricks komen ook van Stefan van der Stigchel, hoofddocent experimentele psychologie aan de Universiteit van Utrecht en hoofd van onderzoeksgroep AttentionLab. Hij licht zijn verhelderende inzichten toe aan de hand van video-opnames van wetenschappelijke experimenten. Daarnaast presenteren Bebat en supermarktketen Hoogvliet ook een concrete case over hun ervaring met aandacht in de praktijk.

 

Tot slot delen een aantal experts op foldervlak hun ervaring en kennis omtrent branding en traffic generation gelinkt aan je folder. Kortom, ‘Attention please!’ is jouw aandacht meer dan waard. Schrijf je in op www.retaildetail.be/nl/events/retaildetailnight2017.

 

‘Attention please!’ vindt plaats tijdens de Folder Van Het Jaar-verkiezing op 23 november 2017, in de aanloop naar RetailDetail Night. Ontdek tijdens het event welke folders het best scoren bij de consument in de categorieën ‘Supermarkt’, ‘Home, DIY, Tuin & Dier’, ‘Electro & Telecom’ en ‘Beauty, Lifestyle & Merken’. De prijs van de vakjury wordt uitgereikt tijdens het avondprogramma.

 

Win 5 duotickets voor ‘Attention Please’

Beantwoord de wedstrijdvraag “In hoeveel categorieën verkiezen de consumenten hun favoriete folder?” en maak kans op een duoticket voor ‘Attention please!’ op 23 november 2017 met aansluitend de RetailDetail Night. Stuur je antwoord voor 5 november 2017 naar info@foldervanhetjaar.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof – waar ook Galeria Inno toe behoort – zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.