Auchan en Boulanger werken samen voor aankoop huishoudapparaten

Auchan en Boulanger werken samen voor aankoop huishoudapparaten

Auchan en Boulanger werken samen voor aankoop huishoudapparaten

De Franse bedrijven Auchan en Boulanger gaan samen onderhandelen over de aankoop van huishoudapparaten. Of preciezer: Auchan Retail gaat Boulanger toestemming geven om in zijn naam te onderhandelen.

Tweede grootste samenwerking in Frankrijk

De samenwerking is goed voor aankopen met een waarde van 2,1 miljard euro, wat betekent dat het de tweede grootste samenwerking in Frankijk is. Ze moet ervoor zorgen dat de aankoopprijzen voor de producten lager liggen, waardoor ook de klanten van Auchan en Boulanger kunnen genieten van lagere prijzen. Het gaat daarbij wel enkel over grote nationale en internationale merken, de huismerken maken geen deel uit van de samenwerking.

 

“Deze samenwerking is logisch voor iedereen, zeker gezien onze gedeelde waarden en cultuur” zegt productdirecteur Denis Boschard van Boulanger. “Hoewel de twee merken zich richten op hun eigen markten, delen de teams van Auchan en Boulanger hetzelfde DNA en dezelfde klantvriendelijkheid.”

 

Ook bij Auchan zijn ze er van overtuigd dat de samenwerking met Boulanger op lange termijn enkel maar voordelen kan hebben voor het bedrijf en de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.