'Augmented reality' laat reclame-affiches tot leven komen | RetailDetail

'Augmented reality' laat reclame-affiches tot leven komen

'Augmented reality' laat reclame-affiches tot leven komen

Wie schoon genoeg heeft van het wachten naast saaie reclame-affiches, zal ongetwijfeld blij zijn met een Australisch initiatief dat nu naar Nederland overwaait. CBS Outdoor zal immers in treinstations en Schiphol 'augmented reality'-affiches ophangen

Extra inhoud - of gewoon extra fun

Die “toegevoegde realiteit” laat gewone affiches tot leven komen: smartphonebezitters die een speciale app downloaden, kunnen de affiche inscannen – en wat er dan gebeurt, zie je hieronder in het Australische voorbeeld.

 

Volgens initiatiefnemer CBS Outdoor lenen 'wachttijdlocaties' als stations zich het best voor zo'n experiment: “Neem bijvoorbeeld het treinstation. De gemiddelde wachttijd is hier 7 minuten. Omdat mensen toch al vaak met hun smartphone staan te spelen tijdens het wachten, is het slechts een kleine stap om de poster te scannen met de app en deze tot leven te zien komen.” aldus Guy Grimmelt, marketingdirecteur van de buitenreclame-exploitant.

 

De proefperiode loopt vier weken, en adverteerders die in die periode een gewone campagne hadden geboekt, krijgen – als de dat willen – een gratis upgrade naar een 'augmented reality'-affiche. Gezien de timing hoopt CBS Outdoor ook op politieke partijen, die via een extra AR-laagje over een traditionele affiche “de kiezer meer uitleg kunnen geven over hun boodschap”.

 

Het Australische origineel werkt zo:

{youtubejw}ZEYLalzacyU{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.