'Augmented reality' laat reclame-affiches tot leven komen

'Augmented reality' laat reclame-affiches tot leven komen

Wie schoon genoeg heeft van het wachten naast saaie reclame-affiches, zal ongetwijfeld blij zijn met een Australisch initiatief dat nu naar Nederland overwaait. CBS Outdoor zal immers in treinstations en Schiphol 'augmented reality'-affiches ophangen

Extra inhoud - of gewoon extra fun

Die “toegevoegde realiteit” laat gewone affiches tot leven komen: smartphonebezitters die een speciale app downloaden, kunnen de affiche inscannen – en wat er dan gebeurt, zie je hieronder in het Australische voorbeeld.

 

Volgens initiatiefnemer CBS Outdoor lenen 'wachttijdlocaties' als stations zich het best voor zo'n experiment: “Neem bijvoorbeeld het treinstation. De gemiddelde wachttijd is hier 7 minuten. Omdat mensen toch al vaak met hun smartphone staan te spelen tijdens het wachten, is het slechts een kleine stap om de poster te scannen met de app en deze tot leven te zien komen.” aldus Guy Grimmelt, marketingdirecteur van de buitenreclame-exploitant.

 

De proefperiode loopt vier weken, en adverteerders die in die periode een gewone campagne hadden geboekt, krijgen – als de dat willen – een gratis upgrade naar een 'augmented reality'-affiche. Gezien de timing hoopt CBS Outdoor ook op politieke partijen, die via een extra AR-laagje over een traditionele affiche “de kiezer meer uitleg kunnen geven over hun boodschap”.

 

Het Australische origineel werkt zo:

{youtubejw}ZEYLalzacyU{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top