Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over | RetailDetail

Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over

Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over
Foto: Bugaboo

Investeringsgroep Bain Capital is de nieuwe eigenaar van kinderwagenmerk Bugaboo. Dat wil in deze nieuwe handen een volgende fase in zijn groeistrategie ingaan.

 

Volgende groeifase na kinderwagens

“Bain Capital heeft een lange geschiedenis in het samenwerken met oprichters en het ondersteunen van de internationale groei van unieke consumentenmerken”, zegt Nigel Walder, algemeen directeur bij Bain Capital, over de acquisitie. “Wij kijken ernaar uit samen met het management te werken aan de volgende groeifase van dit iconische Nederlandse bedrijf.”

 

Het huidige managementteam van Bugaboo blijft aan zet en het hoofdkantoor in Amsterdam wordt behouden. Ook ontwerper Max Barenbrug houdt zijn rol. De overname moet wel nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten en ook de ondernemingsraad brengt nog zijn advies uit. Welke overnamesom met de acquisitie gepaard gaat, is niet bekend gemaakt.

 

“Onze twee oprichters en aandeelhouders hebben het bedrijf bijna twintig jaar gesteund. In deze periode zijn wij van pionier, die een nieuw segment premium-kinderwagens creëerde, uitgegroeid tot een wereldwijd platform met een veel breder productaanbod”, aldus Madeleen Klaasen, lid van het managementteam van Bugaboo.

 

Bugaboo staat het meest bekend op de kinderwagenmarkt, sinds het in 1999 een vernieuwend kinderwagenmodel lanceerde. In 2016 lanceerde het bedrijf ook een nieuw mobiliteitsconcept voor bagage en deze week introduceerde Bugaboo nog een nieuwe generatie kinderwagens onder de naam Bugaboo Fox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.