Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over | RetailDetail

Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over

Bain Capital neemt kinderwagenmerk Bugaboo over
Foto: Bugaboo

Investeringsgroep Bain Capital is de nieuwe eigenaar van kinderwagenmerk Bugaboo. Dat wil in deze nieuwe handen een volgende fase in zijn groeistrategie ingaan.

 

Volgende groeifase na kinderwagens

“Bain Capital heeft een lange geschiedenis in het samenwerken met oprichters en het ondersteunen van de internationale groei van unieke consumentenmerken”, zegt Nigel Walder, algemeen directeur bij Bain Capital, over de acquisitie. “Wij kijken ernaar uit samen met het management te werken aan de volgende groeifase van dit iconische Nederlandse bedrijf.”

 

Het huidige managementteam van Bugaboo blijft aan zet en het hoofdkantoor in Amsterdam wordt behouden. Ook ontwerper Max Barenbrug houdt zijn rol. De overname moet wel nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten en ook de ondernemingsraad brengt nog zijn advies uit. Welke overnamesom met de acquisitie gepaard gaat, is niet bekend gemaakt.

 

“Onze twee oprichters en aandeelhouders hebben het bedrijf bijna twintig jaar gesteund. In deze periode zijn wij van pionier, die een nieuw segment premium-kinderwagens creëerde, uitgegroeid tot een wereldwijd platform met een veel breder productaanbod”, aldus Madeleen Klaasen, lid van het managementteam van Bugaboo.

 

Bugaboo staat het meest bekend op de kinderwagenmarkt, sinds het in 1999 een vernieuwend kinderwagenmodel lanceerde. In 2016 lanceerde het bedrijf ook een nieuw mobiliteitsconcept voor bagage en deze week introduceerde Bugaboo nog een nieuwe generatie kinderwagens onder de naam Bugaboo Fox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.