Bart Coeman gelooft in non-food discount

Bart Coeman gelooft in non-food discount

Bart Coeman gelooft in non-food discount

Enkele maanden na de start van yess!, zijn nieuwe non-food discountformule, gelooft Fun-oprichter Bart Coeman meer dan ooit in ‘discount’. Kijk maar naar het succes van Action of Primark, zegt hij.

Met dank aan de tijdgeest

Ik geloof in discount in non-food.” Dat zegt Bart Coeman bij de collega’s van ondernemersnieuwssite ‘Made In Oost-Vlaanderen’, enkele maanden na de opening van een eerste vestiging van yess!, een discountformule die mikt op een geregeld wisselend aanbod van ‘fast moving consumer goods’.

 

“Het succes van Action, dat vorig jaar een geconsolideerde omzet boekte van net geen twee miljard euro, waartoe ook de honderd Belgische vestigingen flink bijdroegen, bewijst dat er grote belangstelling is voor de non-food discount”, zegt de bedrijfsleider. “Ook in de kledingsector is het in de Primark-vestigingen elke dag over de koppen lopen. Met yess! proberen wij in te spelen op deze nieuwe trend.”

 

Volgens Coeman slaat het concept aan en dat is volledig toe te schrijven aan de tijdgeest: “De economische motor slaat niet echt aan. De doorsnee consument is dan ook nog altijd niet geneigd om de portemonnee breed open te trekken.”

 

Hij verwacht ook niet dat daar snel verandering in zal komen. “Er zijn immers veel te veel onzekerheden.” Coeman denkt dan aan de terreurdreiging, de vluchtelingencrisis en de vragen die iedereen zich stelt rond het mogelijke verdwijnen van banen als gevolg van artificiële intelligentie, robotisering, zelfrijdende auto’s, 3D-printing en dergelijke.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.