Bart Coeman gelooft in non-food discount

Bart Coeman gelooft in non-food discount

Bart Coeman gelooft in non-food discount

Enkele maanden na de start van yess!, zijn nieuwe non-food discountformule, gelooft Fun-oprichter Bart Coeman meer dan ooit in ‘discount’. Kijk maar naar het succes van Action of Primark, zegt hij.

Met dank aan de tijdgeest

Ik geloof in discount in non-food.” Dat zegt Bart Coeman bij de collega’s van ondernemersnieuwssite ‘Made In Oost-Vlaanderen’, enkele maanden na de opening van een eerste vestiging van yess!, een discountformule die mikt op een geregeld wisselend aanbod van ‘fast moving consumer goods’.

 

“Het succes van Action, dat vorig jaar een geconsolideerde omzet boekte van net geen twee miljard euro, waartoe ook de honderd Belgische vestigingen flink bijdroegen, bewijst dat er grote belangstelling is voor de non-food discount”, zegt de bedrijfsleider. “Ook in de kledingsector is het in de Primark-vestigingen elke dag over de koppen lopen. Met yess! proberen wij in te spelen op deze nieuwe trend.”

 

Volgens Coeman slaat het concept aan en dat is volledig toe te schrijven aan de tijdgeest: “De economische motor slaat niet echt aan. De doorsnee consument is dan ook nog altijd niet geneigd om de portemonnee breed open te trekken.”

 

Hij verwacht ook niet dat daar snel verandering in zal komen. “Er zijn immers veel te veel onzekerheden.” Coeman denkt dan aan de terreurdreiging, de vluchtelingencrisis en de vragen die iedereen zich stelt rond het mogelijke verdwijnen van banen als gevolg van artificiële intelligentie, robotisering, zelfrijdende auto’s, 3D-printing en dergelijke.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.