Beate Uhse blijft achteruit gaan

Beate Uhse blijft achteruit gaan

Beate Uhse blijft achteruit gaan
http://www.shutterstock.com/pic-183914633/stock-photo-february-15-2014-berlin-the-logo-of-the-brand-beate-uhse-berlin.html?src=gNqbAYOU2yYp52rGF3UoXQ-1-0

Het Duitse Beate Uhse, moederbedrijf van Pabo en Christine Le Duc, slaagt er maar niet in om de dalende trend binnen het bedrijf om te keren. In de eerste zes maanden van 2016 daalde de omzet weer fors en ook online wil het maar niet lukken.

Winkelsluitingen

In de eerste helft van het jaar haalde Beate Uhse een omzet van 52 miljoen euro. Dat is een forse daling ten opzichte van een jaar eerder, toen de omzet nog uitkwam uit kwam op 65,5 miljoen euro. Ook de e-commerceomzet daalde met 18% naar 23,9 miljoen euro, schrijft Twinkle. Nochtans schrapte het Duitse eroticabedrijf vorig jaar nog vijftig banen, om zich volledig te kunnen richten op de online verkoop. Zo verdween de papieren catalogus en werden er heel wat winkels gesloten.

 

De daling van de omzet is dan ook grotendeels te wijten aan de winkelsluitingen. Dankzij het besparen van kosten en een herstructurering binnen het bedrijf wist Beate Uhse het verlies wel terug te brengen van 2,7 miljoen euro naar 2,2 miljoen euro.

 

Beate Uhse verwacht in de tweede helft van het jaar iets beter te presteren en uit te komen op een omzet tussen 105 en 110 miljoen euro. Het hoopt zo tussen 1 miljoen euro verlies en 2 miljoen euro winst te boeken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.