Beate Uhse blijft achteruit gaan

Beate Uhse blijft achteruit gaan

Beate Uhse blijft achteruit gaan
http://www.shutterstock.com/pic-183914633/stock-photo-february-15-2014-berlin-the-logo-of-the-brand-beate-uhse-berlin.html?src=gNqbAYOU2yYp52rGF3UoXQ-1-0

Het Duitse Beate Uhse, moederbedrijf van Pabo en Christine Le Duc, slaagt er maar niet in om de dalende trend binnen het bedrijf om te keren. In de eerste zes maanden van 2016 daalde de omzet weer fors en ook online wil het maar niet lukken.

Winkelsluitingen

In de eerste helft van het jaar haalde Beate Uhse een omzet van 52 miljoen euro. Dat is een forse daling ten opzichte van een jaar eerder, toen de omzet nog uitkwam uit kwam op 65,5 miljoen euro. Ook de e-commerceomzet daalde met 18% naar 23,9 miljoen euro, schrijft Twinkle. Nochtans schrapte het Duitse eroticabedrijf vorig jaar nog vijftig banen, om zich volledig te kunnen richten op de online verkoop. Zo verdween de papieren catalogus en werden er heel wat winkels gesloten.

 

De daling van de omzet is dan ook grotendeels te wijten aan de winkelsluitingen. Dankzij het besparen van kosten en een herstructurering binnen het bedrijf wist Beate Uhse het verlies wel terug te brengen van 2,7 miljoen euro naar 2,2 miljoen euro.

 

Beate Uhse verwacht in de tweede helft van het jaar iets beter te presteren en uit te komen op een omzet tussen 105 en 110 miljoen euro. Het hoopt zo tussen 1 miljoen euro verlies en 2 miljoen euro winst te boeken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.