Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren | RetailDetail

Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren

Bekaert Textiles en DesleeClama fuseren

Het West-Vlaamse Bekaert Textiles heeft zijn eveneens West-Vlaamse concurrent DesleeClama overgenomen. De twee textielbedrijven vormen naar eigen zeggen samen de wereldleider op het vlak van productie en verkoop van matrasstoffen.

 

Fusie tussen gelijken

Het nieuw gevormde bedrijf zal zijn hoofdzetel hebben in Waregem, waar momenteel al de hoofdzetel is van Bekaert Textiles. DesleeClama zal officieel overgenomen worden door Bekaert Textiles, maar in de praktijk gaat het over een fusie tussen gelijken.

 

Na de fusie zal het bedrijf door het leven gaan als BekaertDeslee Textiles. Het zal wereldwijd 19 productievestigingen hebben en ongeveer 2.600 mensen in dienst hebben. In 2014 hadden de twee bedrijven samen een omzet van meer dan 300 miljoen euro.

 

Voor Bekaert Textiles is het de tweede grote verandering in minder dan een jaar tijd. Vorig jaar kreeg het met het Duitse Franz Haniel & Cie al een nieuwe hoofdaandeelhouder.

 

“De deal tussen Bekaert Textiles en DesleeClama past binnen hun groeistrategieën en is een antwoord op belangrijke marktopportuniteiten, aangewakkerd door het toegenomen bewustzijn over het belang van slaap en de versnelde groei in de wereldwijde matrassenmarkt”, klinkt het in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.