Belg nieuwe CEO bij Henkel | RetailDetail

Belg nieuwe CEO bij Henkel

Belg nieuwe CEO bij Henkel

De Belg Hans Van Bylen is door Henkel aangesteld als de nieuwe CEO. Hij volgt in die functie Kasper Rorsted op, die elf jaar actief was in het directiecomité van Henkel. Van Bylen werkt al meer dan dertig jaar bij Henkel.

30 jaar ervaring

“Ik ben blij dat Henkel in de toekomst zal worden geleid door Hans Van Bylen”, zegt Simone Bagel-Trah, voorzitter van de raad van toezicht en de commissie van aandeelhouders. “Dankzij zijn lange en internationale ervaring bij Henkel, zijn uitstekende managementvaardigheden en zijn passie voor merken, innovaties en klanten is hij de perfecte kandidaat voor de positie van CEO. We weten dat de toekomst van Henkel bij Hans Van Bylen in goede handen is.”

 

Van Bylen is al sinds 1984 in dienst bij Henkel: hij begon zijn carrière in België, maar vervulde ook al functies in Frankrijk, West-Europa, het Midden-Oosten en Afrika, Noord-Amerika, Azië en Latijns-Amerika. Sinds 2005 is hij lid van het directiecomité, waar hij verantwoordelijk is voor de divisie beautycare.

 

De functie van Van Bylen binnen het directiecomtié wordt overgenomen door Pascal Houdayer, die sinds 2011 bij Henkel verantwoordelijk is voor de internationale marketing binnen de homecaredivisie, new business development en de digitale activiteiten van de divisie laundry & home care.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.