Beter Horen wint zaak tegen Hans Anders

Beter Horen wint zaak tegen Hans Anders

Hans Anders moet per direct stoppen met het uitzenden van reclamespotjes waarin het zogenoemde '0 euro hoortoestellen' promoot. Volgens de Reclame Code Commissie misleidt de optiekketen met de commercial klanten.

Vooral misleidend tegenover Beter Horen

De commissie kwam in actie na een klacht van concurrent Beter Horen. In het spotje zou Hans Anders ten onrechte suggereren dat klanten voor zo'n gratis hoortoestel alleen bij hun formule terecht kunnen. Ook Beter Horen en andere ketens in gehoorapparaten hebben echter gratis apparaten in het assortiment.



Het stak Beter Horen echter in het bijzonder dat in de reclamespot een woordspeling op basis van de naam van de keten wordt gemaakt en dat de acteur voor een winkel staat die veel lijkt op een vestiging van Beter Horen. De Reclame Code Commissie was het met de klacht van Beter Horen eens. Hans Anders heeft zich bij de uitspraak neergelegd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top