Beurs New Security (15-16 februari) focust exclusief op security | RetailDetail

Beurs New Security (15-16 februari) focust exclusief op security

Beurs New Security (15-16 februari) focust exclusief op security

(publireportage) Aan de vooravond van New Security (een organisatie van FCO Media) blikken we met organisator Filip Cossement vooruit op dit tweedaags vakevent, dat een antwoord biedt op de uitdagingen waar vakbeurzen in internettijden voor staan.

“Beurzen worden steeds meer netwerkevents”

FCO Media organiseerde in 2015 voor de eerste keer de vakbeurs New Security, die meteen een stijlbreuk was met het verleden. Zo werd er een tweedaagse in plaats van een driedaagse beursformule aangeboden, veranderden de locatie evenals de openingsuren en kwam er een nieuw beursplan.

 

De organisator zorgde bovendien naar analogie met de andere beurzen die reeds jarenlang door FCO Media worden georganiseerd voor een sterk randprogramma in samenwerking met diverse vakfederaties. Het resultaat was een succesvolle beurs die door circa 1.500 bezoekers werd gesmaakt. Ook de tweede editie dient zich veelbelovend aan. 

 

Beurzen zijn onderhevig aan internettijden. Hoe wordt hierop ingespeeld of hoe ziet een beurs anno 2017 er voor u uit? Waarin zit de meerwaarde voor exposant en bezoeker?

Filip Cossement: “Het internet is uiteraard nuttig, maar het is nog steeds het samenspel van ‘event, print, online’ die het doet. Het ene versterkt het andere en geen enkele schakel is uit te sluiten. Beurzen worden wel steeds meer netwerkevents. Wat B2B betreft zijn ze zeker geen verkoopplaatsen meer zoals ze dat vroeger waren. Het is een plaats van contact tussen potentiële klant en leverancier. Belangrijk is dat het event kort is en dat de standhouders relevant zijn.”

 

Ook vakbladen zijn genoodzaakt zich aan te passen. Waarin uit zich dat binnen uw uitgeverij? 

F.C.: “Wij moeten ons inderdaad aanpassen aan het steeds veranderend medialandschap. In februari gaat onze gloednieuwe website online. Deze moet een nieuwssite zijn waar ons publiek naar uitkijkt. Ook hier moeten we bij de zaak blijven en enkel nieuws brengen met betrekking tot de sector.”

 

Hoe blikt u terug op de vorige editie van New Security? 

F.C.: “Het was een absoluut succes. Niet alleen voor ons als organisator, maar ook voor de exposant en bezoeker. Daar doen we het uiteraard voor. Een kortere beurs, uren aangepast aan het wegverkeer… . Een beetje praktisch nadenken en zo geraak je ver.

 

We richten ons tot installateurs security en professionele klanten zoals facility managers, de directie van zorginstellingen, de overheid en dergelijke meer.”


Zijn er zaken die werden bijgestuurd op basis van vaststellingen of reacties op de voorgaande editie? 

F.C.: “We hebben twee aanpassingen doorgevoerd. Woensdag en donderdag in plaats van donderdag en vrijdag was nodig omdat er op vrijdagavond maar weinig mensen buitenkomen. In tijden waarin me time belangrijker wordt is het niet meer aangewezen om mensen op vrijdagavond nog weg te houden van hun gezin. Een tweede kleine aanpassing is het sluitingsuur op woensdag. 22u was wel heel laat. 21u lijkt me billijk. Dit op vraag van de exposanten.”

 

Tot welke doelgroepen richt de beurs zich en welke exposanten/deelsectoren zullen vertegenwoordigd zijn?

F.C.: “We richten ons tot installateurs, security en professionele klanten zoals facility managers, de directie van zorginstellingen, de overheid en dergelijke meer. Inzake standhouders zullen alle facetten van security vertegenwoordigd zijn. Ik denk aan inbraak, monitoring, brand, camerabeveiliging, zowel mechanische als elektronische beveiliging…”

 

‘Een sterk randprogramma maakt een sterke beurs’ is uw motto. Hoe ziet het randprogramma er deze keer uit? 

F.C.: “We bundelen met zes partners de krachten, waarvan er drie een lezing zullen geven: ACA (Vereniging van meldkamers), AST (Agoria Security Technologies) en SBM (Skills voor Bedrijf en Medewerkers). Ook ALIA Security (de Belgische beroepsvereniging van de elektronische beveiliging), de VSU (Vlaamse Slotenmakers Unie) en Belgosafe (nationale vakvereniging van fabrikanten, verdelers en serviceverleners van geld- en waardebergingssystemen) bevestigden hun aanwezigheid.” (Programma: zie kaderstuk)

 

Tot slot: waarom mag de professional deze editie niet missen? 

F.C.: “Dit is de enige Belgische vakbeurs met enkel security als thema. Daarom verwacht ik ook het goede publiek voor onze exposanten.”

 

Voor meer informatie: www.topsecurity.be

 

Programma

• LEZING SBM 
‘Internet of Things: mogelijkheden en gevaren’
Woensdag 15 februari 2017 van 10u30 tot 12u30
Donderdag 16 februari 2017 van 10u30 tot 12u30
€ 85 (subsidie mogelijk: www.kmo-portefeuille.be)

 

• ACA-CONGRES 
‘IP & Alarm Monitoring: Are you ready?’
Woensdag 15 februari 2017 van 16u tot 18u30
16u: Onthaal 
16u15: Panelgesprek 
Gino Ghilardi, ondervoorzitter ACA - Inleiding
16u30: Afidis - ‘Hoe staan de leveranciers tegenover die migratie?’
16u50: Syntra - Jacques Deschamps – ‘Wat vertelt INCERT en worden de installateurs hierop voorbereid?’
 
17u10: Proximus – ‘Waarom migratie naar IP en welke oplossingen kunnen er worden geboden?’
17u45: Napraten bij een hapje en een drankje
18u30: Einde 
Gratis

 

• LEZING AST
‘Integrated security solutions for buildings and industrial sites’
Donderdag 16 februari 2017 van 13u30 tot 14u30
Gratis

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.