Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Warenhuisketen De Bijenkorf gaat klanten belonen die via sociale media communiceren met het merk. Voor iedere tweet, like, share of comment krijgen klanten spaarpunten.

Een gratis kop koffie per 1,5 dag

Bijenkorf maakt daarvoor gebruik van het programma Social Reward van leverancier Prooflink, waarmee activiteiten van gebruikers op Twitter en Facebook wordt gemeten. Klanten kunnen door online informatie over Bijenkorf te delen punten sparen die in de winkel kunnen worden ingewisseld.

 

Volgens het warenhuis kun je na anderhalve dag al een kans maken op een bon voor een gratis kop koffie. Fanatieke gebruikers van Twitter en Facebook kunnen uiteindelijk sparen voor cadeaubonnen, waarvan de waarde kan oplopen tot vijfhonderd euro.

 

"Deze innovatieve toevoegingen op sociale media passen binnen de multichannelstrategie van de Bijenkorf waarin digitaliteit en e-commerce een belangrijke rol innemen. Door continu te vernieuwen en onze klanten te verrassen blijven we een van de grootste spelers op het gebied van sociale media in Nederland, met ruim driehonderdduizend Facebook fans en dertigduizend twitteraars", zegt directeur marketing Robert Bohemen van Bijenkorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top