Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Warenhuisketen De Bijenkorf gaat klanten belonen die via sociale media communiceren met het merk. Voor iedere tweet, like, share of comment krijgen klanten spaarpunten.

Een gratis kop koffie per 1,5 dag

Bijenkorf maakt daarvoor gebruik van het programma Social Reward van leverancier Prooflink, waarmee activiteiten van gebruikers op Twitter en Facebook wordt gemeten. Klanten kunnen door online informatie over Bijenkorf te delen punten sparen die in de winkel kunnen worden ingewisseld.

 

Volgens het warenhuis kun je na anderhalve dag al een kans maken op een bon voor een gratis kop koffie. Fanatieke gebruikers van Twitter en Facebook kunnen uiteindelijk sparen voor cadeaubonnen, waarvan de waarde kan oplopen tot vijfhonderd euro.

 

"Deze innovatieve toevoegingen op sociale media passen binnen de multichannelstrategie van de Bijenkorf waarin digitaliteit en e-commerce een belangrijke rol innemen. Door continu te vernieuwen en onze klanten te verrassen blijven we een van de grootste spelers op het gebied van sociale media in Nederland, met ruim driehonderdduizend Facebook fans en dertigduizend twitteraars", zegt directeur marketing Robert Bohemen van Bijenkorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top