Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Warenhuisketen De Bijenkorf gaat klanten belonen die via sociale media communiceren met het merk. Voor iedere tweet, like, share of comment krijgen klanten spaarpunten.

Een gratis kop koffie per 1,5 dag

Bijenkorf maakt daarvoor gebruik van het programma Social Reward van leverancier Prooflink, waarmee activiteiten van gebruikers op Twitter en Facebook wordt gemeten. Klanten kunnen door online informatie over Bijenkorf te delen punten sparen die in de winkel kunnen worden ingewisseld.

 

Volgens het warenhuis kun je na anderhalve dag al een kans maken op een bon voor een gratis kop koffie. Fanatieke gebruikers van Twitter en Facebook kunnen uiteindelijk sparen voor cadeaubonnen, waarvan de waarde kan oplopen tot vijfhonderd euro.

 

"Deze innovatieve toevoegingen op sociale media passen binnen de multichannelstrategie van de Bijenkorf waarin digitaliteit en e-commerce een belangrijke rol innemen. Door continu te vernieuwen en onze klanten te verrassen blijven we een van de grootste spelers op het gebied van sociale media in Nederland, met ruim driehonderdduizend Facebook fans en dertigduizend twitteraars", zegt directeur marketing Robert Bohemen van Bijenkorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Back to top