Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media | RetailDetail

Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Warenhuisketen De Bijenkorf gaat klanten belonen die via sociale media communiceren met het merk. Voor iedere tweet, like, share of comment krijgen klanten spaarpunten.

Een gratis kop koffie per 1,5 dag

Bijenkorf maakt daarvoor gebruik van het programma Social Reward van leverancier Prooflink, waarmee activiteiten van gebruikers op Twitter en Facebook wordt gemeten. Klanten kunnen door online informatie over Bijenkorf te delen punten sparen die in de winkel kunnen worden ingewisseld.

 

Volgens het warenhuis kun je na anderhalve dag al een kans maken op een bon voor een gratis kop koffie. Fanatieke gebruikers van Twitter en Facebook kunnen uiteindelijk sparen voor cadeaubonnen, waarvan de waarde kan oplopen tot vijfhonderd euro.

 

"Deze innovatieve toevoegingen op sociale media passen binnen de multichannelstrategie van de Bijenkorf waarin digitaliteit en e-commerce een belangrijke rol innemen. Door continu te vernieuwen en onze klanten te verrassen blijven we een van de grootste spelers op het gebied van sociale media in Nederland, met ruim driehonderdduizend Facebook fans en dertigduizend twitteraars", zegt directeur marketing Robert Bohemen van Bijenkorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.