Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Bijenkorf komt met loyaltyprogramma sociale media

Warenhuisketen De Bijenkorf gaat klanten belonen die via sociale media communiceren met het merk. Voor iedere tweet, like, share of comment krijgen klanten spaarpunten.

Een gratis kop koffie per 1,5 dag

Bijenkorf maakt daarvoor gebruik van het programma Social Reward van leverancier Prooflink, waarmee activiteiten van gebruikers op Twitter en Facebook wordt gemeten. Klanten kunnen door online informatie over Bijenkorf te delen punten sparen die in de winkel kunnen worden ingewisseld.

 

Volgens het warenhuis kun je na anderhalve dag al een kans maken op een bon voor een gratis kop koffie. Fanatieke gebruikers van Twitter en Facebook kunnen uiteindelijk sparen voor cadeaubonnen, waarvan de waarde kan oplopen tot vijfhonderd euro.

 

"Deze innovatieve toevoegingen op sociale media passen binnen de multichannelstrategie van de Bijenkorf waarin digitaliteit en e-commerce een belangrijke rol innemen. Door continu te vernieuwen en onze klanten te verrassen blijven we een van de grootste spelers op het gebied van sociale media in Nederland, met ruim driehonderdduizend Facebook fans en dertigduizend twitteraars", zegt directeur marketing Robert Bohemen van Bijenkorf.

Tags: