Bijenkorf schrapt papier bij inkoop | RetailDetail

Bijenkorf schrapt papier bij inkoop

Bijenkorf schrapt papier bij inkoop

Warenhuisketen De Bijenkorf vereenvoudigt de inkoop door zijn medewerkers. Personeelsleden kunnen voortaan met een speciaal ontwikkelde app rechtstreeks bestellen vanaf een iPad.

Einde van oude stapel papieren?

De medewerker kan offline door de winkel lopen en vanuit een interface inkopen bij een groot deel van de leveranciers van de Bijenkorf. In de app kan hij bovendien bepalen waar de orders moeten worden afgeleverd. Volgens Emerce betekent dit meteen het einde van het doorpluizen van stapels geprinte Excelbestanden of verschillende computersystemen.

 

Zodra de medewerker met zijn iPad weer online is, worden de bestellingen verzonden. De app kan bovendien ook oude Excelsheets verwerken, waardoor ook bestaand werkmateriaal aan de app kan worden toegevoegd. Experts verwachten dat tablets met 'single function apps' voor het bedrijfsleven voor een nieuwe fase in de mobiele revolutie gaan zorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.