Bijenkorf scoort met Maffe Marathon | RetailDetail

Bijenkorf scoort met Maffe Marathon

Bijenkorf scoort met Maffe Marathon

Warenhuisketen Bijenkorf rekent op een stormloop bij het uitverkoopspektakel Maffe Marathon, dat dinsdag om 18u van start zal gaan in Amsterdam . Naar verwachting zullen alleen de folders al door ongeveer een miljoen consumenten worden bekeken.

Duizenden prijzen bij opening

De Maffe Marathon is enkele jaren geleden door Bijenkorf gelanceerd om naast de Dwaze Dagen een tweede belangrijke omzetpiek te genereren voor de warenhuisketen. De aanbiedingen zijn sinds dit weekeinde via de Bijenkorf-app te lezen, terwijl de boekjes op 19 maart zijn thuisbezorgd bij houders van de klantenkaart van de dochteronderneming van de Britse Selfridges-groep.

 

Bij de opening zullen duizenden ballonnen uit de lucht vallen, die sleutels bevatten die recht geven op prijzen. Zo mogen drie winnaars samen met stylisten een nieuwe outfit ter waarde van 750 euro samenstellen en zijn er onder meer een iPod en accessoires van Seiko en Michael Kors te winnen.

 

De aanbiedingen bestaan uit een combinatie van afprijzingen en speciaal ingekocht assortiment van topmerken. De Maffe Marathon loopt tot en met zondag 7 april. Het motto van de Maffe Marathon voor dit jaar is 'Ontdek je Verlangens'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.