Bijenkorf scoort met Maffe Marathon

Bijenkorf scoort met Maffe Marathon

Warenhuisketen Bijenkorf rekent op een stormloop bij het uitverkoopspektakel Maffe Marathon, dat dinsdag om 18u van start zal gaan in Amsterdam . Naar verwachting zullen alleen de folders al door ongeveer een miljoen consumenten worden bekeken.

Duizenden prijzen bij opening

De Maffe Marathon is enkele jaren geleden door Bijenkorf gelanceerd om naast de Dwaze Dagen een tweede belangrijke omzetpiek te genereren voor de warenhuisketen. De aanbiedingen zijn sinds dit weekeinde via de Bijenkorf-app te lezen, terwijl de boekjes op 19 maart zijn thuisbezorgd bij houders van de klantenkaart van de dochteronderneming van de Britse Selfridges-groep.

 

Bij de opening zullen duizenden ballonnen uit de lucht vallen, die sleutels bevatten die recht geven op prijzen. Zo mogen drie winnaars samen met stylisten een nieuwe outfit ter waarde van 750 euro samenstellen en zijn er onder meer een iPod en accessoires van Seiko en Michael Kors te winnen.

 

De aanbiedingen bestaan uit een combinatie van afprijzingen en speciaal ingekocht assortiment van topmerken. De Maffe Marathon loopt tot en met zondag 7 april. Het motto van de Maffe Marathon voor dit jaar is 'Ontdek je Verlangens'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top