Blokker grijpt terug naar klassiekers | RetailDetail

Blokker grijpt terug naar klassiekers

Blokker grijpt terug naar klassiekers

Winkelketen Blokker heeft een opvallende strategiewijziging doorgevoerd: vanwege de tegenvallende resultaten heeft het immers besloten om terug te grijpen naar producten die in het verleden goed verkochten.

Onenigheid

Nog geen jaar geleden ging Blokker van start met een fikse modernisering van al zijn winkels. Daarbij werd het interieur aangepakt, kwam er meer aandacht voor het online aspect en ging ook een deel van het assortiment op de schop. Op die laatste wijziging wordt nu gedeeltelijk teruggekomen, want producten als groene zeep, sudderplaatjes en de pluizentondeuse maken hun comeback in de winkelrekken. Blokker hoopt zo het tij te kunnen keren en opnieuw meer volk naar de winkels te lokken.

 

Volgens bronnen hebben de nieuwe plannen echter geleid tot flink wat onenigheid bij de directie van de winkelketen. Vooral Robert Bohemen, die verantwoordelijk is voor de vernieuwing van de winkels en de internetstrategie, zou niet te spreken zijn over het idee. Volgens hem is het immers veel te vroeg om al conclusies te trekken over de resultaten van de nieuwe strategie.

 

Daarnaast zou hij ook wijzen op de logistieke problemen binnen het bedrijf, waardoor producten regelmatig niet meer te verkrijgen zijn in de winkels. Een woordvoerder van Blokker ontkent ondertussen wel dat er sprake is van onenigheid binnen de directie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.