Blokker grijpt terug naar klassiekers | RetailDetail

Blokker grijpt terug naar klassiekers

Blokker grijpt terug naar klassiekers

Winkelketen Blokker heeft een opvallende strategiewijziging doorgevoerd: vanwege de tegenvallende resultaten heeft het immers besloten om terug te grijpen naar producten die in het verleden goed verkochten.

Onenigheid

Nog geen jaar geleden ging Blokker van start met een fikse modernisering van al zijn winkels. Daarbij werd het interieur aangepakt, kwam er meer aandacht voor het online aspect en ging ook een deel van het assortiment op de schop. Op die laatste wijziging wordt nu gedeeltelijk teruggekomen, want producten als groene zeep, sudderplaatjes en de pluizentondeuse maken hun comeback in de winkelrekken. Blokker hoopt zo het tij te kunnen keren en opnieuw meer volk naar de winkels te lokken.

 

Volgens bronnen hebben de nieuwe plannen echter geleid tot flink wat onenigheid bij de directie van de winkelketen. Vooral Robert Bohemen, die verantwoordelijk is voor de vernieuwing van de winkels en de internetstrategie, zou niet te spreken zijn over het idee. Volgens hem is het immers veel te vroeg om al conclusies te trekken over de resultaten van de nieuwe strategie.

 

Daarnaast zou hij ook wijzen op de logistieke problemen binnen het bedrijf, waardoor producten regelmatig niet meer te verkrijgen zijn in de winkels. Een woordvoerder van Blokker ontkent ondertussen wel dat er sprake is van onenigheid binnen de directie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.