Blokker komt met nieuwe Budg€t-keten

Blokker komt met nieuwe Budg€t-keten

Blokker opent onder de naam Budg€t een nieuwe winkelketen. Voorlopig moeten er elf van komen, vooral op plekken waar de door Blokker gestopte gamesformule E-Plaza gevestigd was.

Afgeslankte versie van Big Bazar

De nieuwe formule zou een afgeslankte versie worden van de bestaande Blokker-keten Big Bazar, die is gericht op producten voor het huishouden, schoonmaak, persoonlijke verzorging, speelgoed, hobby, dieren, fietsen, decoratie en snoepwaren tegen lage prijzen. In de vestigingen van Budg€t zullen vooral de kleinere producten worden verkocht.

 

Blokker Holding is een Nederlands winkelconcern met bijna drieduizend winkels in twaalf landen. In Nederland is het bedrijf vooral bekend van de Blokker-keten, maar ook van Intertoys, Bart Smit, Marskramer, Xenos en Tuincentrum Overvecht. Met de feestmaanden op komst moet vooral de speelgoedverkoop een flinke impuls krijgen. Eerder deze week werd al bekend dat Blokker afhaalpunten voor internetbestellingen heeft geopend in alle zeshonderd vestigingen van Blokker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top