Blokker krikt online ambities verder op

Blokker krikt online ambities verder op

Blokker krikt online ambities verder op
Shutterstock

Blokker zet zijn interne herstructurering voort, ditmaal met de integratie van Nextail en de verhuis van het Blokker-hoofdkantoor naar Amsterdam Zuidoost. Daarmee hoopt de winkelketen vooral zijn online groei een sterke impuls te geven.

 

Integratie van offline en online

Een deel van Nextail gaat binnenkort verder onder de vlag van Blokker en het hoofdkantoor van Blokker zal zelfs verhuizen naar de gebouwen van Nextail in Amsterdam Zuidoost. Dat kondigt de Nederlandse winkelketen aan in een persbericht waarmee het vooral zijn online ambities in de verf wil zetten. Een veertigtal Nextail-medewerkers zal in de toekomst deel uitmaken van het nieuwe e-commerce-team van Blokker, dat aangestuurd zal worden door Peter Scholtes (nu nog director online marketing bij Nextail). 

 

Nextail is een belangrijke online en e-commerce aanjager voor Blokker in Nederland en België. Met de integratie van de organisatie hoopt Blokker Holding in de eerste plaats de online en offline activiteiten goed op elkaar af te stemmen, zodat de klant in de toekomst kan genieten van een volledig omnichannelaanbod.

 

Einde van Nextail in 2019

Met deze herstructurering wil Blokker vooral verder bouwen op de basis die het de voorbije jaren creëerde voor zijn online activiteiten. Het bestaande technische platform en de online diensten, waaronder de in 2016 gelanceerde online marktplaats, blijven daarom behouden. Ook zal Nextail naar verwachting een belangrijke rol blijven spelen voor de verlieslatende winkels die Blokker wil verkopen en mogelijke externe partijen.

 

Vanaf nu tot ongeveer begin 2019 zal Nextail de online werkzaamheden voor andere partijen (op basis van de bestaande Service Level Agreements) gefaseerd afronden. Daarna wordt Nextail als aparte online organisatie opgeheven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.