Blokker krikt online ambities verder op

Blokker krikt online ambities verder op

Blokker krikt online ambities verder op
Shutterstock

Blokker zet zijn interne herstructurering voort, ditmaal met de integratie van Nextail en de verhuis van het Blokker-hoofdkantoor naar Amsterdam Zuidoost. Daarmee hoopt de winkelketen vooral zijn online groei een sterke impuls te geven.

 

Integratie van offline en online

Een deel van Nextail gaat binnenkort verder onder de vlag van Blokker en het hoofdkantoor van Blokker zal zelfs verhuizen naar de gebouwen van Nextail in Amsterdam Zuidoost. Dat kondigt de Nederlandse winkelketen aan in een persbericht waarmee het vooral zijn online ambities in de verf wil zetten. Een veertigtal Nextail-medewerkers zal in de toekomst deel uitmaken van het nieuwe e-commerce-team van Blokker, dat aangestuurd zal worden door Peter Scholtes (nu nog director online marketing bij Nextail). 

 

Nextail is een belangrijke online en e-commerce aanjager voor Blokker in Nederland en België. Met de integratie van de organisatie hoopt Blokker Holding in de eerste plaats de online en offline activiteiten goed op elkaar af te stemmen, zodat de klant in de toekomst kan genieten van een volledig omnichannelaanbod.

 

Einde van Nextail in 2019

Met deze herstructurering wil Blokker vooral verder bouwen op de basis die het de voorbije jaren creëerde voor zijn online activiteiten. Het bestaande technische platform en de online diensten, waaronder de in 2016 gelanceerde online marktplaats, blijven daarom behouden. Ook zal Nextail naar verwachting een belangrijke rol blijven spelen voor de verlieslatende winkels die Blokker wil verkopen en mogelijke externe partijen.

 

Vanaf nu tot ongeveer begin 2019 zal Nextail de online werkzaamheden voor andere partijen (op basis van de bestaande Service Level Agreements) gefaseerd afronden. Daarna wordt Nextail als aparte online organisatie opgeheven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.