Blokker voert nieuw assortiment in: nu ook voor hond en baby

Gevel winkel Blokker

Vanaf september vinden klanten bij Blokker in België ook spullen voor school, huisdieren en kunstbloemen. De retailer wil zo naar een duidelijker assortimentsprofiel, met alles voor in en rond het huis.

 

Blokker blijft totaalaanbieder

“Alles wat een modern gezin in en rond het huis nodig heeft”, dat is de nieuwe assortimentspositionering van Blokker. Vanaf september krijgen de Belgische winkels zo een nieuw assortiment, waarbij bestaande producten worden afgedankt en nieuwe producten erbij komen. Nieuwkomers zijn de categorieën school, fiets, baby, huisdieren en kunstbloemen, die naast de meer dan tien bestaande categorieën komen. Blokker gaat voor het eerst ook schoonmaakproducten in huismerk aanbieden, net als de producten Win for Life, Cash en Quick Pick Cards van de Nationale Loterij.

 

De keten wil zich zo nog altijd als “totaalaanbieder” profileren. “Klanten die in september een bestaande Blokker of een Blokker in de nieuwe formule binnenstappen, zullen merken dat het aanbod er vertrouwd, maar ook helemaal anders uitziet: bijdetijds, no-nonsense en duidelijk. En aan een interessante prijs en met interessante aanbiedingen”, zegt marketingmanager Sven Voets.

 

Getransformeerde winkels “boeren goed”

De assortimentswijziging heet een belangrijke stap te zijn in de upgrade naar het nieuwe winkelconcept van Blokker. Of het voldoende is om het tij te keren voor de noodlijdende keten valt af te wachten. Producten die niet meer in het nieuwe assortiment passen, worden voortaan in een hoek met Super Deals gezet. Het is ook de bedoeling dat Blokker zo sneller zijn assortiment kan wisselen en aanpassen. De getransformeerde winkels boeren volgens de retailer alvast goed. Het nieuwe winkelconcept, zoals acht winkels in Sint-Truiden en in de regio Gent dat al kregen, wordt in 2019 dan ook stapsgewijs uitgerold.

 

Binnenkort start Blokker mogelijk nog met een eigen app of socialemediacommunity, want Voets heeft het geheimzinnig over “een stunt die ons toelaat om in alle Blokkers altijd de leukste en nieuwste producten te vinden”. Meer wil hij er echter nog niet over kwijt.