Blokker wil tientallen Budg€t-filialen

Blokker wil tientallen Budg€t-filialen
Het Blokker-concern wil snel groeien met zijn nieuwe Budg€t-keten. De eerste vier filialen zijn deze week geopend en binnen twee maanden moeten dat er al enkele tientallen zijn.

Soort Action in het klein

Dat zegt woordvoerder Peter Krenn van Blokker tegen de nieuwsdienst GPD. De keten heeft de eerste winkels geopend in Etten-Leur, Lelystad, Maarssen en Purmerend. Het assortiment bestaat uit goedkope drogisterijartikelen, snoep, schoonmaakproducten, cosmetica, dierenverzorging en seizoenspartijen.

De woordvoerder erkent dat het assortiment doet denken aan concurrent Action, maar toch ziet hij verschillen. "Action zit op goedkopere plekken buiten het centrum. Budg€t komt op A- en B-locaties, het zijn kleine winkels van honderd vierkante meter", aldus Krenn. De eerste filialen komen in de 58 panden die in gebruik waren voor de geschrapte gamesformule E-Plaza. Ook een deel van het personeel van die keten blijft zo in dienst.


Oplossing voor leegstaande panden

Volgens Krenn is het een oplossing om alsnog geld te verdienen in winkels waarvoor toch huur moet worden betaald. Maar als de keten een succes is, zal het daar niet bij blijven. "Doorverhuren van die panden lukt niet, er staan zo veel winkels leeg dat nieuwe huurders niet te vinden zijn. We proberen het nu op enkele tientallen plaatsen uit. Als Budg€t succesvol blijkt, sluit ik niet uit dat het een grotere keten wordt. Er staat zo veel leeg."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top