Blokker wil tientallen Budg€t-filialen

Blokker wil tientallen Budg€t-filialen
Het Blokker-concern wil snel groeien met zijn nieuwe Budg€t-keten. De eerste vier filialen zijn deze week geopend en binnen twee maanden moeten dat er al enkele tientallen zijn.

Soort Action in het klein

Dat zegt woordvoerder Peter Krenn van Blokker tegen de nieuwsdienst GPD. De keten heeft de eerste winkels geopend in Etten-Leur, Lelystad, Maarssen en Purmerend. Het assortiment bestaat uit goedkope drogisterijartikelen, snoep, schoonmaakproducten, cosmetica, dierenverzorging en seizoenspartijen.

De woordvoerder erkent dat het assortiment doet denken aan concurrent Action, maar toch ziet hij verschillen. "Action zit op goedkopere plekken buiten het centrum. Budg€t komt op A- en B-locaties, het zijn kleine winkels van honderd vierkante meter", aldus Krenn. De eerste filialen komen in de 58 panden die in gebruik waren voor de geschrapte gamesformule E-Plaza. Ook een deel van het personeel van die keten blijft zo in dienst.


Oplossing voor leegstaande panden

Volgens Krenn is het een oplossing om alsnog geld te verdienen in winkels waarvoor toch huur moet worden betaald. Maar als de keten een succes is, zal het daar niet bij blijven. "Doorverhuren van die panden lukt niet, er staan zo veel winkels leeg dat nieuwe huurders niet te vinden zijn. We proberen het nu op enkele tientallen plaatsen uit. Als Budg€t succesvol blijkt, sluit ik niet uit dat het een grotere keten wordt. Er staat zo veel leeg."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top