Boekenweek doorbreekt negatieve trend

Boekenweek doorbreekt negatieve trend

De trend met dalende verkopen tijdens de Boekenweek is doorbroken. Tijdens de recent geëindigde promotieperiode namen de verkopen met 3,7 procent toe. Vooral jongeren kwamen vaker naar de boekhandel, terwijl ook de verkoop van e-boeken bijdroeg aan de verkoopstijging.

Van Kooten redt de Boekenweek

Volgens de organiserende stichting Collectieve Propaganda voor het Nederlandse Boek (CPNB) moest de branche vorig jaar nog een verkoopdaling met 6,3 procent incasseren, terwijl een jaar eerder de verkopen al met 4,9 procent waren gedaald.

 

De belangrijkste factor voor de ommekeer was volgens CPNB het boekenweekgeschenk van Kees van Kooten, dat meer mensen naar de winkel trok. In totaal ging het Boekenweekgeschenk van Kees van Kooten 770.000 keer over de toonbank. Klanten die voor minimaal 12,50 euro aan boeken kochten, kregen De Verrekijker, waarin Van Kooten over zijn vader schrijft, gratis. Afgelopen zondag mocht iedereen met een Boekenweekgeschenk gratis met de trein.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top