Bol.com beste website van Nederland | RetailDetail

Bol.com beste website van Nederland

Bol.com beste website van Nederland

Bol.com is voor het tweede jaar op rij de beste website van Nederland geworden in de Top 100 Websites van WUA.nl. Op de tweede plaats vinden we Belvilla.nl, een website waarlangs je vakantiehuisjes kan huren, en op de derde plaats staat KLM.com, de website van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

Bol.com is "Koning Retail"

"Bol.com mag zich met recht Koning Retail noemen", schrijft WUA op zijn site. De online retailer kreeg voor zijn website dan ook het mooie eindcijfer van 7,6, al was dat wel een daling ten opzichte van vorig jaar. Toen kon Bol.com nog pronken met een 8,2. "Dat de website nog steeds niet uitgegroeid is, bewees Bol.com door deze maand een vrijetijdswinkel te openen. Respondenten blijven de website ondanks het grote aanbod erg overzichtelijk vinden", gaat WUA verder.

 

Bij Bol.com zijn ze natuurlijk bijzonder tevreden, iets dat ze bij monde van Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij Bol.com aan WUA lieten verstaan: "Het is super om op nummer 1 te staan en daar te blijven, helemaal omdat we afgelopen jaar ongelooflijk veel veranderingen hebben doorgevoerd en er allerlei ontwikkelingen zijn geweest."

 

In de algemene ranking bleef Bol.com de website Belvilla.nl voor, die nieuw binnenkwam op twee, en de website van KLM, die een sprongetje maakt van vijf naar drie.

 

Veel concurrentie in retail

Dat Bol.com voor het tweede jaar op rij de concurrentie kan afhouden, is bijzonder knap, vooral omdat de concurrentie binnen de retailbranche bijzonder hoog was. Zo vinden we in die sublijst op twee Zalando.nl met een score van eveneens 7,6 en op drie Kwik-Fit.nl, ook met een score van 7,6. In de top tien staat ook nog HM.com op acht en net buiten die top tien staat Ikea.com op een elfde plaats.

 

De Top 100 Websites 2013 van WUA werd opgesteld aan de hand van 29.720 beoordelingen door 6.290 respondenten over 3.593 websites in de periode van augustus 2012 tot juli 2013.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.