Bol.com beste website van Nederland

Bol.com beste website van Nederland

Bol.com is voor het tweede jaar op rij de beste website van Nederland geworden in de Top 100 Websites van WUA.nl. Op de tweede plaats vinden we Belvilla.nl, een website waarlangs je vakantiehuisjes kan huren, en op de derde plaats staat KLM.com, de website van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

Bol.com is "Koning Retail"

"Bol.com mag zich met recht Koning Retail noemen", schrijft WUA op zijn site. De online retailer kreeg voor zijn website dan ook het mooie eindcijfer van 7,6, al was dat wel een daling ten opzichte van vorig jaar. Toen kon Bol.com nog pronken met een 8,2. "Dat de website nog steeds niet uitgegroeid is, bewees Bol.com door deze maand een vrijetijdswinkel te openen. Respondenten blijven de website ondanks het grote aanbod erg overzichtelijk vinden", gaat WUA verder.

 

Bij Bol.com zijn ze natuurlijk bijzonder tevreden, iets dat ze bij monde van Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij Bol.com aan WUA lieten verstaan: "Het is super om op nummer 1 te staan en daar te blijven, helemaal omdat we afgelopen jaar ongelooflijk veel veranderingen hebben doorgevoerd en er allerlei ontwikkelingen zijn geweest."

 

In de algemene ranking bleef Bol.com de website Belvilla.nl voor, die nieuw binnenkwam op twee, en de website van KLM, die een sprongetje maakt van vijf naar drie.

 

Veel concurrentie in retail

Dat Bol.com voor het tweede jaar op rij de concurrentie kan afhouden, is bijzonder knap, vooral omdat de concurrentie binnen de retailbranche bijzonder hoog was. Zo vinden we in die sublijst op twee Zalando.nl met een score van eveneens 7,6 en op drie Kwik-Fit.nl, ook met een score van 7,6. In de top tien staat ook nog HM.com op acht en net buiten die top tien staat Ikea.com op een elfde plaats.

 

De Top 100 Websites 2013 van WUA werd opgesteld aan de hand van 29.720 beoordelingen door 6.290 respondenten over 3.593 websites in de periode van augustus 2012 tot juli 2013.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland slechts "een kwestie van tijd" zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top