Bol.com beste website van Nederland | RetailDetail

Bol.com beste website van Nederland

Bol.com beste website van Nederland

Bol.com is voor het tweede jaar op rij de beste website van Nederland geworden in de Top 100 Websites van WUA.nl. Op de tweede plaats vinden we Belvilla.nl, een website waarlangs je vakantiehuisjes kan huren, en op de derde plaats staat KLM.com, de website van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

Bol.com is "Koning Retail"

"Bol.com mag zich met recht Koning Retail noemen", schrijft WUA op zijn site. De online retailer kreeg voor zijn website dan ook het mooie eindcijfer van 7,6, al was dat wel een daling ten opzichte van vorig jaar. Toen kon Bol.com nog pronken met een 8,2. "Dat de website nog steeds niet uitgegroeid is, bewees Bol.com door deze maand een vrijetijdswinkel te openen. Respondenten blijven de website ondanks het grote aanbod erg overzichtelijk vinden", gaat WUA verder.

 

Bij Bol.com zijn ze natuurlijk bijzonder tevreden, iets dat ze bij monde van Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij Bol.com aan WUA lieten verstaan: "Het is super om op nummer 1 te staan en daar te blijven, helemaal omdat we afgelopen jaar ongelooflijk veel veranderingen hebben doorgevoerd en er allerlei ontwikkelingen zijn geweest."

 

In de algemene ranking bleef Bol.com de website Belvilla.nl voor, die nieuw binnenkwam op twee, en de website van KLM, die een sprongetje maakt van vijf naar drie.

 

Veel concurrentie in retail

Dat Bol.com voor het tweede jaar op rij de concurrentie kan afhouden, is bijzonder knap, vooral omdat de concurrentie binnen de retailbranche bijzonder hoog was. Zo vinden we in die sublijst op twee Zalando.nl met een score van eveneens 7,6 en op drie Kwik-Fit.nl, ook met een score van 7,6. In de top tien staat ook nog HM.com op acht en net buiten die top tien staat Ikea.com op een elfde plaats.

 

De Top 100 Websites 2013 van WUA werd opgesteld aan de hand van 29.720 beoordelingen door 6.290 respondenten over 3.593 websites in de periode van augustus 2012 tot juli 2013.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

22/02/2018

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

Back to top