Bol.com beste website van Nederland | RetailDetail

Bol.com beste website van Nederland

Bol.com beste website van Nederland

Bol.com is voor het tweede jaar op rij de beste website van Nederland geworden in de Top 100 Websites van WUA.nl. Op de tweede plaats vinden we Belvilla.nl, een website waarlangs je vakantiehuisjes kan huren, en op de derde plaats staat KLM.com, de website van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

Bol.com is "Koning Retail"

"Bol.com mag zich met recht Koning Retail noemen", schrijft WUA op zijn site. De online retailer kreeg voor zijn website dan ook het mooie eindcijfer van 7,6, al was dat wel een daling ten opzichte van vorig jaar. Toen kon Bol.com nog pronken met een 8,2. "Dat de website nog steeds niet uitgegroeid is, bewees Bol.com door deze maand een vrijetijdswinkel te openen. Respondenten blijven de website ondanks het grote aanbod erg overzichtelijk vinden", gaat WUA verder.

 

Bij Bol.com zijn ze natuurlijk bijzonder tevreden, iets dat ze bij monde van Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij Bol.com aan WUA lieten verstaan: "Het is super om op nummer 1 te staan en daar te blijven, helemaal omdat we afgelopen jaar ongelooflijk veel veranderingen hebben doorgevoerd en er allerlei ontwikkelingen zijn geweest."

 

In de algemene ranking bleef Bol.com de website Belvilla.nl voor, die nieuw binnenkwam op twee, en de website van KLM, die een sprongetje maakt van vijf naar drie.

 

Veel concurrentie in retail

Dat Bol.com voor het tweede jaar op rij de concurrentie kan afhouden, is bijzonder knap, vooral omdat de concurrentie binnen de retailbranche bijzonder hoog was. Zo vinden we in die sublijst op twee Zalando.nl met een score van eveneens 7,6 en op drie Kwik-Fit.nl, ook met een score van 7,6. In de top tien staat ook nog HM.com op acht en net buiten die top tien staat Ikea.com op een elfde plaats.

 

De Top 100 Websites 2013 van WUA werd opgesteld aan de hand van 29.720 beoordelingen door 6.290 respondenten over 3.593 websites in de periode van augustus 2012 tot juli 2013.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.