Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen | RetailDetail

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen
Foto bol.com

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

 

Ruimte voor partners

“Met dit fulfilmentcentrum moeten we de komende jaren wel even verder kunnen,” verklaarde algemeen directeur Huub Vermeulen van bol.com tegenover RetailDetail in september vorig jaar. Dat was wat te bescheiden, want vooral de sterke groei van de marktplaats maakt een uitbreiding noodzakelijk. Sinds 2011 immers verkopen meer dan 21.000 Nederlandse en Belgische ondernemers hun artikelen via bol.com, en een deel van hen besteedt ook de logistiek uit aan de e-commercespeler. Daardoor heeft het bedrijf nood aan meer ruimte.

 

Die komt er ook: het distributiecentrum zal na de uitbreiding verdubbeld zijn in grondoppervlakte tot 100.000 m². Daarmee neemt dus ook de opslagcapaciteit fors toe voor partners. Shoppers zullen dan voor een groter deel van het online aanbod kunnen rekenen op levering op zondag, ‘s avonds of binnen een paar uur na bestelling. De bouwwerken starten in de eerste helft van 2019 en verlopen in fases om de dagelijkse werking op het dc niet te verstoren. Naar verwachting zal het nieuwe gedeelte in de loop van 2021 officieel in gebruik worden genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen. 

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.