Bol.com haalt retours nu ook op

Doos met bestelling van online retailer bol.com
Jarretera / Shutterstock.com

Bol.com lanceert de dienst ‘Retour Ophalen’ nu ook in België: koeriers van bpost kunnen ongewenste bestellingen bij klanten thuis komen oppikken, op een avond naar keuze.

 

Niet tevreden, opgehaald terug

Wie een bestelling van bol.com wil terugsturen, hoeft daarvoor niet meer per se naar een verzendpunt: ze kunnen op de site van de webretailer een avond kiezen waarop het pakketje wordt afgehaald - elke werkdag tussen 18u en 22u. Wel is de dienst alleen beschikbaar voor Select-leden, wat zo’n beetje de ‘Amazon Prime’ van bol.com is. In Nederland was ‘Retour Ophalen’ al sinds 2017 mogelijk. 

 

Volgens bol.com zou de retourservice ervoor zorgen dat de bezorgrondes van de pakjesbezorgers efficiënter worden benut en dat vulgraad van de busjes wordt. "Bpost voert deze dienst uit in haar avondnetwerk, met dezelfde ‘Retour Ophalen’ busjes waarmee ze de bezorgingen voorzien. Extra vervoer vanuit bpost of de klant is daardoor niet nodig", klinkt het argument.