Bol.com lift mee op succes van Chinese Singles’ Day | RetailDetail

Bol.com lift mee op succes van Chinese Singles’ Day

Bol.com lift mee op succes van Chinese Singles’ Day
Shutterstock

Ook Bol.com gaat zich op 11 november richten op Singles’ Day, voor Alibaba al enkele jaren dé absolute hoogdag van het retailjaar. Vorig jaar zetten de Chinezen op die ene dag meer dan zestien miljard euro om, een derde meer dan het jaar voordien.

Jonge feestdag

Bol.com positioneert Singles’ Day, oftewel Vrijgezellendag, als het ideale moment om iets te kopen dat je al langer wil, maar dat je jezelf nog niet cadeau hebt gegeven. Het moet dus een dag worden waarop je vooral even aan jezelf denkt, schrijft De Volkskrant. Het is de eerste keer dat een grote speler in de Benelux mee op de kar van Vrijgezellendag springt. Ook in China is het overigens nog maar een recente uitvinding, die vooral bekendheid kreeg sind Alibaba er in 2009 zijn schouders onder zette.

 

Bol.com heeft wel besloten om Singles' Day enkel in Nederland te promoten, omdat 11 november in België met Wapenstilstand al een heel andere betekenis heeft. "Mocht blijken dat Belgische klanten wel interesse hebben in Singles Day op 11-11 dan zullen we een Belgische campagne voor volgend jaar overwegen. Uiteraard kunnen onze Belgische klanten dit jaar wel al profiteren van de deals die bol.com in deze periode biedt. In België zijn deze deals zichtbaar onder de naam Straffe deals", klinkt het bij bol.com

 

Het is natuurlijk nog maar de vraag of die nieuwe commerciële feestdag een kans op slagen heeft: Black Friday en Cyber Monday worden ook al een tijdje in onze regio gepusht, maar zijn vooralsnog niet het immense succes die ze zijn in de Verenigde Staten. Volgens hoogleraar marketing Kitty Koelemeijer van Nyenrode heeft bol.com met Vrijgezellendag wel het voordeel dat die voor alle andere koopjesdagen valt en dat consumenten nu maar eenmaal hun geld kunnen uitgeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.