Brancheorganisatie schrapt 36 webwinkels | RetailDetail

Brancheorganisatie schrapt 36 webwinkels

Brancheorganisatie schrapt 36 webwinkels
Brancheorganisatie Thuiswinkel.org heeft 36 leden geroyeerd omdat zij zich niet aan de wetgeving houden. Dat komt neer op één op de veertig leden van de organisatie voor webwinkels.

Thuiswinkel.org heeft wel bekendgemaakt hoeveel leden er van de lijst zijn geschrapt, maar niet om welke leden het precies gaan. De betreffende webwinkels zijn van de site van de organisatie geschrapt en mogen zelf ook het Thuiswinkel-logo, een keurmerk voor online winkelen, niet meer voeren. De organisatie heeft na het schrappen van de 36 leden nog een bestand van 1462 webshops over.

 

De brancheorganisatie laat sinds 2009 door een organisatie van juristen alle leden doorlichten. Daarbij wordt onder meer gekeken of de verkoopvoorwaarden voldoen aan de wetgeving. De certificering gebeurt door de onafhankelijke Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg, die op zijn beurt het Amsterdamse ICTRecht inschakeld om de leden jaarlijks te controleren. Daarbij worden onder meer de door de Consumentenbond opgestelde spelregels als basis genomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.