Brillenketens vliegen elkaar weer in de haren

Brillenketens vliegen elkaar weer in de haren

Brillenketen Pearle sleept zijn branchegenoot Specsavers opnieuw voor de rechter. Aanleiding is een reclamespot op televisie waarin Specsavers beweert dat de eigen contactlenzen die een maand gebruikt kunnen worden 30 procent goedkoper zijn dan bij Pearle.

Pearle eist stevige dwangsom

Pearle stelt echter dat die reclame misleidend is, omdat het verschil in kwaliteit niet wordt genoemd. Pearle eist in een kort geding de directe beëindiging van de campagne en een rectificatie door Specsavers. Daarbij wordt gevraagd om een dwangsom van vijftigduizend euro per dag dat Specsavers in gebreke blijft. Pikant detail is echter dat beide bedrijven worden beleverd door dezelfde onderneming, het Britse Sauflon.

 

De Nederlandse opticienbranche staat al jaren bol van de juridische procedures. De provocerende reclamecampagnes van Specsavers zijn concurrenten als Pearle en Hans Anders al jaren een doorn in het oog. De komst van de Duitse keten Fielmann leidde enkele jaren geleden lokaal tot een prijzenoorlog, waarbij brillen bijna gratis werden weggegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

Back to top