Brillenketens vliegen elkaar weer in de haren | RetailDetail

Brillenketens vliegen elkaar weer in de haren

Brillenketens vliegen elkaar weer in de haren

Brillenketen Pearle sleept zijn branchegenoot Specsavers opnieuw voor de rechter. Aanleiding is een reclamespot op televisie waarin Specsavers beweert dat de eigen contactlenzen die een maand gebruikt kunnen worden 30 procent goedkoper zijn dan bij Pearle.

Pearle eist stevige dwangsom

Pearle stelt echter dat die reclame misleidend is, omdat het verschil in kwaliteit niet wordt genoemd. Pearle eist in een kort geding de directe beëindiging van de campagne en een rectificatie door Specsavers. Daarbij wordt gevraagd om een dwangsom van vijftigduizend euro per dag dat Specsavers in gebreke blijft. Pikant detail is echter dat beide bedrijven worden beleverd door dezelfde onderneming, het Britse Sauflon.

 

De Nederlandse opticienbranche staat al jaren bol van de juridische procedures. De provocerende reclamecampagnes van Specsavers zijn concurrenten als Pearle en Hans Anders al jaren een doorn in het oog. De komst van de Duitse keten Fielmann leidde enkele jaren geleden lokaal tot een prijzenoorlog, waarbij brillen bijna gratis werden weggegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.