Brilmij Group rondt overname Het Huis af

Brilmij Group rondt overname Het Huis af

Brilmij, een dochteronderneming van GrandVison, heeft afgelopen woensdag de overname van 100 procent van de aandelen in Optical Service Group afgerond. Optical Service Group exploiteert 89 optiekwinkels in Nederland onder de merknaam Het Huis en heeft partnercontracten met 18 onafhankelijke optiekwinkels, die eveneens werkzaam zijn onder de merknaam Het Huis. De aankoop werd al op 1 juni dit jaar aangekondigd.

Deel van een grote optiekgroep

Het Huis realiseerde in 2011 een omzet van ongeveer 33 miljoen euro en heeft zo’n 350 medewerkers. De nieuwe eigenaar, Brilmij, exploiteert in Nederland 277 optiekwinkels onder de merknaam Pearle en 168 onder de merknaam Eye Wish Groeneveld.

 

Moedermaatschappij GrandVision is weer voor 99 procent in handen van de Nederlandse investeerder HAL Investments, die al sinds 1996 actief is in de optische retail met de overname van optiekketen Pearl. HAL heeft ook optiekwinkels in Turkije via Atasun Optik en in China, via Shanghai Red Star Optical. Eind 2011 telde deze optiekketen in Shanghai 66 winkels, terwijl Atasun Optik er 53 had.

 

Granvision heeft alles samen 4.477 optiekwinkels in 39 landen wereldwijd, waarvan 1.086 franchise- en partnerwinkels (cijfers eind 2011).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Niet alle retailers zijn fan van Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk zijn er een aantal retailers die bewust Black Friday vermijden. Sommige onder hen gaan zelfs nog een stapje verder en maken van Black Friday gebruik om een andere boodschap over consumeren te sturen.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Back to top