Brussels subsidieproject OpenSoon toont resultaten | RetailDetail

Brussels subsidieproject OpenSoon toont resultaten

Brussels subsidieproject OpenSoon toont resultaten
Facebook

Het subsidieproject OpenSoon, dat sinds 2010 opstartende Brusselse handelszaken ondersteunt, heeft voor het eerst resultaten getoond van het project. Zo werd er sinds 2010 al anderhalf miljoen aan subsidies uitgedeeld.

Betere overlevingskansen

Met dat geld werden maar liefst 102 handelszaken gesteund tijdens de oprichting. Daarbij bedrijven als café ‘Le Phare du Kanaal’ aan de Koolmijnenkaai in Molenbeek, het Brussels Beer Project in de Dansaertstraat en het biologisch restaurant ‘L’Estaminet’ in Schaarbeek.

 

Zaken die gebruik maken van OpenSoon, en daarbij ook advies en hulp krijgt van Atrium.Brussels, hebben twee keer zoveel kans om het meer dan drie jaar uit te houden dan het nationale gemiddelde, zeggen de initiatiefnemers van het project nu. In België sluit 25% van de handelszaken in de eerste drie jaar de deuren, bij zaken die deel uitmaken van OpenSoon is dat slechts 12%. “Deze cijfers tonen aan dat niet alleen de financiële steun, maar ook de professionele begeleiding in bijvoorbeeld de zoektocht naar een geschikte locatie zijn vruchten afwerpt”, aldus Arnaud Texier, CEO van Atrium.Brussels.

 

Ook dit jaar wordt er 350.000 euro vrijgemaakt voor 25 tot 30 projecten van toekomstige zelfstandigen. Binnenkort kunnen geïnteresseerden zich daarvoor aanmelden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.