Campagne moet vrees van consument voor 'Knip van de Leien' wegnemen | RetailDetail

Campagne moet vrees van consument voor 'Knip van de Leien' wegnemen

Campagne moet vrees van consument voor 'Knip van de Leien' wegnemen
foto: Facebook Koen Kennis

Antwerps schepen voor middenstand en mobiliteit Koen Kennis gaat de komende weken campagne voeren om extra shoppers naar de koekenstad te halen. Hij wil zo de boodschap geven dat de ‘Knip van de Leien’ geen reden is om er weg te blijven.

Omzetdaling met 30% à 80%

De eerste signalen van ongeruste winkeliers over wegblijvende klanten steken de kop op, nu de grootschalige werken aan de Leien in Antwerpen begonnen zijn en de stad met de auto moeilijker bereikbaar wordt. In Gazet van Antwerpen getuigden een aantal handelaars van een terugval van hun omzet in de eerste week na de start van de werken met 30% à 80%.

 

Nico Volckeryck van Unizo Antwerpen bleef echter meer op de vlakte: “In Gent zagen we dat de situatie zich min of meer normaliseerde na de eerste week. Maar ik zie ook een redelijk autoluwe stad. Dat maakt het wel sfeervol. Misschien wordt dat later een argument om wel naar de stad te komen. Want het is absoluut een slechte zaak dat er zo negatief over de stad wordt bericht. We hebben te lang gewerkt om de stad als shoppingstad op de kaart te zetten om dat dan aan doemscenario's te laten kapot gaan.”

 

Intussen worden ook initiatieven genomen om de handelaars te ondersteunen. Zo komen er twee promotiecampagnes: een die richt zich op consumenten uit de Nederlandse provincies Noord-Brabant en Zeeland, die worden aangemoedigd om met de trein naar Antwerpen te komen, en een voor de solden die begin juli van start gaan.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.