Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016 | RetailDetail

Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016

Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016

Digitale transformatie is een noodzaak voor alle geledingen van de retail: zelfs de meest uiteenlopende winkelketens, zoals Carrefour en ICI Paris XL, zijn er druk mee bezig. Op het eerste Vlerick Retail Platform van 2016, op 21 juni, leggen ze uit hoe.

 

Transformatie op kruissnelheid

“Retailers komen op kruissnelheid bij hun digitale transformatie. Marketing, klanteninteracties, verkoop, logistiek en het personeelsbeleid: niets ontsnapt nog aan deze onafwendbare evolutie”, is de centrale boodschap van de eerste sessie van het Vlerick Retail Platform 2016


Op deze sessie leggen twee erg diverse retailers immers uit hoe omnichannel en retail in het digitale tijdperk heel concreet in zijn werk gaat. Met name Jo De Lange, Digital & E-commerce Director bij Carrefour, en Nic Petrens, eCommerce & New Media Manager voor de BeNeDeLux bij ICI Paris XL en Pour Vous, doen er hun heel eigen verhaal. 


Carrefour is als traditionele ‘brick ’n mortar’-foodretailer immers een snelle inhaalbeweging aan het maken, terwijl ook parfumerieketen ICI Paris XL zorgde voor een vlotte integratie van – volgens het bedrijf – cruciale “digitale touch points” met haar klanten.


Wil je op 21 juni 2016 zelf aanwezig zijn op het eerste Vlerick Retail Platform van dit jaar? RetailDetail geeft vier gratis kaarten weg aan zijn lezers. Stuur om kans te maken een mailtje naar pauline.neerman@redactie.retaildetail.be, ten laatste op dinsdag 14 juni om 15u. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.