Carrefour komt met eigen opticienketen | RetailDetail

Carrefour lanceert eigen optiekketen

Carrefour lanceert eigen optiekketen
Shutterstock

Het Franse supermarktbedrijf Carrefour heeft een samenwerking afgesloten met optiekketen Atol om samen het nieuwe winkelconcept Carrefour Optique et Audition te lanceren. De eerste winkels daarvan moeten volgend jaar openen.

Services uitbreiden

“Deze samenwerking illustreert dat Carrefour het aantal services voor zijn klanten wil uitbreiden en dat Atol een complementair klantenbestand wil bereiken”, klinkt het in een persbericht. Samen willen ze een compleet aanbod bieden, zowel op vlak van optiek als producten voor slechthorenden.

 

De producten van Carrefour Optique et Audition zullen niet enkel te vinden zijn in de winkels van de keten, maar ook dankzij een “innovatief digitaal aanbod”. Met de nieuwe keten zet Carrefour een volgende stap in de strategie om het aantal diensten voor haar klanten te diversifiëren.

 

Atol is een coöperatieve van onafhankelijke opticiens die verspreid zitten over heel Frankrijk. Het plan van Carrefour is om hen lokaal te ondersteunen door middel van het nieuwe concept. Momenteel wordt Carrefour Optique et Audition wel enkel gelanceerd in Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.