Carrefour Les Grands Prés wint Mercuriusprijs | RetailDetail

Carrefour Les Grands Prés wint Mercuriusprijs

Carrefour Les Grands Prés wint Mercuriusprijs

De opvolger van Medi-Market is gekend: de hypermarkt van Carrefour in winkelcentrum Les Grands Prés (Bergen) is het winkelconcept van het jaar. Juttu en Connections zijn de 'eredames'.

 

Hypermarkt heruitgevonden

Het concept van de hypermarkt heruitvinden: dat was de ambitie van de winkel die Carrefour Belgium bijna een jaar geleden heropende in Bergen. Missie geslaagd volgens de jury van de Mercuriusprijs: dat de retailer een bestaande winkelformule in een mature en traditionele markt ingrijpend wist te vernieuwen, maakte indruk op de juryleden. Het grote versaanbod, de bijzondere marktbeleving en de naadloze integratie van digitale technologie in de fysieke winkel, bleken doorslaggevende argumenten. 

 

De tweede plaats was voor Juttu, het lifestyleconcept van het team achter A.S. Adventure. De winkels zijn opgebouwd als een magazine waarin je als shopper van rubriek naar rubriek bladert. Je vindt er een eigenzinnige selectie van lokale en internationale merken in mode, decoratie en food. Juttu heeft ook oog voor duurzaamheid en onderscheidt zich ook door de manier waarop sociale media worden ingezet in de communicatiemix. 

 

Virtuele beleving

Op de derde plaats eindigde Connections Travel Store: in een sector die door digitale disruptie behoorlijk door elkaar wordt geschud, gelooft Connections in een nieuwe rol voor fysieke verkooppunten in de winkelstraat. Geen ‘reisbureaus’, wel echte belevingswinkels waarin bezoekers zich in een oogwenk op reis wanen dankzij de virtualrealityervaring en de themahoeken, ingericht in de sfeer van de bestemming.

 

Met de Mercuriusprijs bekroont Comeos, de federatie voor handel en diensten, jaarlijks het beste winkelconcept. Winnaars van de afgelopen jaren waren Medi-Market, de kruising tussen een gezondheidssupermarkt en een apotheek (2015), de Hunkemöller Flagshipstore in Antwerpen (2014) en Le Pain Quotidien (2013). 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.