Carrefour neemt 36 winkels van Eroski in Spanje over | RetailDetail

Carrefour neemt 36 winkels van Eroski in Spanje over

Carrefour neemt 36 winkels van Eroski in Spanje over

De Carrefour Group heeft een overeenkomst getekend met de Eroski Group rond de overname van 36 compacte hypermarkten in Spanje. Daarnaast krijgt Carrefour ook nog eens 8 winkelcentra en 22 tankstations in handen.

235.000 vierkante meter winkeloppervlakte

De hypermarkten zijn samen goed voor een oppervlakte van 235.000 vierkante meter en bieden Carrefour onmiddellijk toegang tot 27 nieuwe steden in Spanje. De overname past in de strategie van Carrefour om zijn multi-format, omnichannel expansie verder te zetten.

 

De deal moet momenteel wel nog worden goedgekeurd, onder andere door de Spaanse mededingingsautoriteiten.

 

Carrefour is al sinds 1973 aanwezig in Spanje. Momenteel beschikt het er over 173 hypermarkten, 126 supermarkten, 419 filialen van Carrefour Express, 123 tankstations en 656 reisbureaus. In totaal werken er meer dan 41.000 werknemers voor de Carrefour Group in Spanje.

 

Eroski is een Spaanse supermarktketen die meer dan 2.400 vestigingen heeft in het land. Momenteel heeft het meer dan 50.000 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.