Carrefour scoort met Panini-stickeractie | RetailDetail

Carrefour scoort met Panini-stickeractie

Carrefour scoort met Panini-stickeractie

Hoewel de actie met de Panini-voetbalstickers pas sinds 6 april loopt, heeft Carrefour nu al 10 miljoen zakjes en 150.000 albums weggegeven. Het resultaat van de vorige editie (170.000 albums) ligt binnen handbereik, want de actie loopt nog tot eind juni.

Vliegende start

"Zo'n stormloop hadden we alvast niet verwacht", zegt communicatiedirecteur Baptiste van Outryve in Het Laatste Nieuws. "Om te beginnen lieten we 100.000 albums maken, maar al twee keer moesten we er laten bijdrukken."

 

“De actie is een groot succes”, zegt woordvoerder Vera Vermeeren dan weer in zakenkrant De Tijd. “Het Europees Kampioenschap Voetbal vindt pas deze zomer plaats, maar nu al voelen we de EK-koorts. Mensen hebben echt gewacht op onze actie. Ze is een succes bij onze klanten, die hun album snel vol willen krijgen en daardoor meer bij ons aankopen. Maar mensen die normaal niet bij ons winkelen, komen nu ook bij ons over de vloer.”

 

Exacte cijfers over omzetstijging wil de keten niet geven en ook over de impact op de winstmarge houdt Carrefour de lippen stijf op elkaar. “Maar als aan het einde van de rit het resultaat niet positief zou zijn, zouden we deze actie natuurlijk niet organiseren”, klinkt het.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.