Carrefour scoort met Panini-stickeractie | RetailDetail

Carrefour scoort met Panini-stickeractie

Carrefour scoort met Panini-stickeractie

Hoewel de actie met de Panini-voetbalstickers pas sinds 6 april loopt, heeft Carrefour nu al 10 miljoen zakjes en 150.000 albums weggegeven. Het resultaat van de vorige editie (170.000 albums) ligt binnen handbereik, want de actie loopt nog tot eind juni.

Vliegende start

"Zo'n stormloop hadden we alvast niet verwacht", zegt communicatiedirecteur Baptiste van Outryve in Het Laatste Nieuws. "Om te beginnen lieten we 100.000 albums maken, maar al twee keer moesten we er laten bijdrukken."

 

“De actie is een groot succes”, zegt woordvoerder Vera Vermeeren dan weer in zakenkrant De Tijd. “Het Europees Kampioenschap Voetbal vindt pas deze zomer plaats, maar nu al voelen we de EK-koorts. Mensen hebben echt gewacht op onze actie. Ze is een succes bij onze klanten, die hun album snel vol willen krijgen en daardoor meer bij ons aankopen. Maar mensen die normaal niet bij ons winkelen, komen nu ook bij ons over de vloer.”

 

Exacte cijfers over omzetstijging wil de keten niet geven en ook over de impact op de winstmarge houdt Carrefour de lippen stijf op elkaar. “Maar als aan het einde van de rit het resultaat niet positief zou zijn, zouden we deze actie natuurlijk niet organiseren”, klinkt het.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.