Categoriewinnaars Qrf Beste Winkelketen en Webshop Awards

Categoriewinnaars Qrf Beste Winkelketen en Webshop Awards bekend

Categoriewinnaars Qrf Beste Winkelketen en Webshop Awards bekend
Shutterstock

De categoriewinnaars van de publieksprijzen Qrf Beste Winkelketen van België 2016 - 2017 en Qrf Webshop Awards 2016 - 2017 zijn bekend. Ruim 200.000 consumenten beoordeelden hun favoriete winkelketens en webshops.

 

Hunkemöller en Pearle winnen 10e keer op rij

De verkiezing Beste Winkelketen van België wordt dit jaar voor de elfde keer gehouden. Op de RetailDetail Day, die doorging in Mechelen, zijn vandaag in 23 categorieën meer dan 38 categorieprijzen uitgereikt aan 22 retailers. 

 

Hunkemöller en Pearle Opticiens werden voor het tiende jaar op rij Beste Winkelketen in hun categorie en Yves Rocher ging in totaal met vier categorieprijzen naar huis.

 

Wie de ‘overall’ winnaars zijn, wordt bekendgemaakt op de RetailDetail Night op 8 december 2016. Consumenten kunnen namelijk nog vanaf 3 oktober tot 15 november 12 uur stemmen welke van de categoriewinnaars zij de allerbeste vinden. 

 

Categoriewinnaars Qrf Beste Winkelketen van België 2016 - 2017

•    Baby & kind: Zeeman
•    Boeken: Standaard Boekhandel
•    Bouwmarkten: Hubo
•    Damesmode: Bel&Bo
•    Drogisterij: Yves Rocher
•    Elektronica: Media Markt
•    Food to go: Lunch Garden
•    Herenmode: e5
•    Juwelier & bijouterie: Veritas
•    Lingerie & ondermode: Hunkemöller
•    Mode-accessoires & handtassen: Veritas
•    Muziek, films & games: Media Markt
•    Opticiens & audiciens: Pearle Opticiens
•    Parfumerie: Yves Rocher
•    Schoenen: Torfs
•    Speelgoed: Dreamland
•    Sport: Decathlon
•    Supermarkten: Colruyt
•    Telecom: Media Markt
•    Tuin & dier: AVEVE
•    Warenhuis & huishouden: Action
•    Wonen & interieur: Action

 

Naast de prijs voor de Beste Winkelketens werden ook de Webshop Awards Belgium uitgereikt, een prijs voor de beste online retailer.

 

Categoriewinnaars Qrf Webshop Awards Belgium 2016 - 2017

•    Boeken: Bol.com
•    Bouwmarkten: Hubo
•    Damesmode: Bel&Bo
•    Drogisterij: Yves Rocher
•    Elektronica: Coolblue
•    Herenmode: e5
•    Muziek, films & games: Bol.com
•    Parfumerie: Yves Rocher
•    Reisbureaus: TravelBird
•    Schoenen: Torfs
•    Speelgoed: Dreamland
•    Supermarkten: Delhaize
•    Telecom: Coolblue
•    Tuin & dier: AVEVE
•    Warenhuis & huishouden: Bol.com
•    Wonen & interieur: Brico 


Torfs krijgt Cross-Channel Award

Tegelijk loopt ook de verkiezing ‘Qrf Cross-Channel Award Belgium’, een prijs voor de retailer die offline en online het beste weet te combineren. Winnaar van deze award is dit jaar Torfs Schoenen, die zowel als winkelketen als voor de webshop de hoogste score wist te behalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.