CityLife, Qustomer en Het Opzet fuseren tot “joyn”

CityLife, Qustomer en Het Opzet fuseren tot “joyn”

CityLife, Qustomer en Het Opzet fuseren tot “joyn”

Drie Belgische getrouwheidsplatformen, CityLife, Qustomer en Het Opzet, bundelen hun betaal- en spaarkaartapplicaties tot het grootste digitale getrouwheidsplatform: Joyn brengt 1,4 miljoen gebruikers in contact met ruim 4.000 handelaars.

Een schat aan informatie

Tien verschillende spaarkaarten voor de bakker, de kapper en de lokale boetieks: het is niet meer van deze tijd. Het deze ochtend aan de pers voorgestelde joyn bundelt al die spaarkaarten in één kaart en applicatie voor smartphone.

 

Voor de Belgische handelaars ‑ die het niet onder de markt hebben door de opkomst van e-commerce ‑ biedt het platform tal van mogelijkheden: het maakt mobiel betalen mogelijk (met Payconiq) en geeft handelaars automatisch toegang tot relevante inzichten over hun klantenbestand. Via een zogeheten ‘handelaarsbarometer’ krijgen aangesloten winkeliers ook nog eens een goede kijk op hoe zij presteren ten opzichte van bijvoorbeeld hun concurrenten.

 

Partner van en voor “slimme steden”

“Door één gezamenlijk platform te bouwen, steken we de Belgische handelaars een hart onder de riem”, zegt CEO Frank Bekkers. “Maar hier stopt het niet, hier begint het net. Ons netwerk vormt op dit moment een onderzoekslab van 1,4 miljoen gebruikers. En hiermee kunnen we veel meer doen, zoals steden en regio’s versterken.”

 

Dankzij het platform zou de burger in de toekomst bijvoorbeeld via de app een parking kunnen betalen of zijn toegang tot het openbaar zwembad. Via zijn netwerk en communicatietool kan joyn ook nog de koopzondagen van de steden versterken en op basis van de verkregen data inzichten verschaffen om het beleid beter af te stemmen op de noden en wensen van consumenten én handelaars. Joyn werkt daartoe samen met professor Pieter Ballon van de Vrije Universiteit Brussel en auteur van het boek "Smart Cities".

 

Naast investeerders KBC, ING en Mediahuis stappen ook partners als Bakkersonline.be, DOOHapps (de interactieve applicatiewinkel voor de Digital-Out-Of-Home-industrie) en al een twintigtal steden mee in het project. “Binnen een jaar willen we ons netwerk van 19 steden uitbreiden naar 100 in België en later de rest van Europa veroveren”, zegt Maarten Decramer, verantwoordelijk voor de afdeling Joyn Urban Services.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.