Colruyt, Delhaize en Action meervoudig winnaars op RetailDetail Night | RetailDetail

Colruyt, Delhaize en Action meervoudige winnaars op RetailDetail Night

Colruyt, Delhaize en Action meervoudige winnaars op RetailDetail Night

Op de RetailDetail Night vandaag vielen heel wat toonaangevende retailers in de prijzen. Colruyt, Delhaize en Action mochten zelfs meermaals het podium bestijgen. Een overzicht van de winnaars.

Colruyt Groep en Jean-Pierre Roelands bekroond door RFB

Na onderhoudende presentaties van Gino Van Ossel en Ivan Van De Cloot reikte Retail Forum Belgium naar jaarlijkse gewoonte zijn RFB awards uit. Genomineerd als RFB Retailer of the year 2016 waren dit jaar Retail Concepts (A.S. Adventure, JUTTU e.a.) , Colruyt Group en FNG Group. Jean-Pierre Roelands (ex-Colruyt), Mia Van Weddingen-De Bie (AVA) en Marc Peeters (Veritas) maakten dan weer kans op de RFB Career Achievement Award. 

 

De beide prijzen gingen uiteindelijk naar Halle, want Colruyt Groep en Jean-Pierre Roelands werden als winnaars gekozen door het aanwezige publiek.

 

Delhaize beste folder, Action beste keten

Ook de bekendmaking van de Beste Folder van het Jaar vond opnieuw op de RetailDetail Night plaats. De categorieprijzen waren voor Delhaize (bij de Supermarkten), Media Markt (in de categorie Electro & Telecom), Gamma (Home, DIY, Tuin & Dier) en Kruidvat (categorie Beauty, Lifestyle & Merken). De juryprijs voor Beste Folder van het Jaar 2016 ging tot slot naar Delhaize.

 

Action mag zich een jaartje Beste Winkelketen van België noemen, terwijl de gelijkaardige prijs voor webwinkels - de QRF Webshop Award Belgium 2016-2017 - naar cosmeticaketen Yves Rocher ging. Action mag zich bovendien Retailer Of The Year Europe 2016-2017 noemen, zo blijkt uit de internationale consumentenpeilingen die jaarlijks door Q&A worden georganiseerd. Winnaar van de Webshop Awards Europe 2016-2017 werd dan weer Hunkemöller.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.