Colruyt pompt heel wat geld in Bio-Planet en Dreambaby | RetailDetail

Colruyt investeert 42 miljoen in Bio-Planet en Dreambaby

Colruyt investeert 42 miljoen in Bio-Planet en Dreambaby
Shutterstock

De Colruyt Group heeft besloten om nog eens maar liefst 42 miljoen extra te pompen in biosupermarktketen Bio-Planet en in de babywinkels van Dreambaby. Beide ketens maken immers nog steeds verlies, ondanks de sterke expansie.

Expansie en grote verliezen

Het is dan ook die expansie waar Colruyt naar wijst om de verliezen en de extra investering te verklaren. De snelle uitbreiding zorgt wel voor meer omzet, maar wordt voorlopig nog niet vertaald in winstcijfers.

 

Bio-Planet opende de voorbije twee jaar elf  nieuwe vestigingen en daar moeten er de komende twee jaar nog eens tien bijkomen. Zo verdrievoudigt het aantal vestigingen op vier jaar tijd van 13 naar 34 winkels. Om die expansie te ondersteunen krijgt Bio-Planet nu dertig miljoen euro extra. In het voorbije boekjaar leed Bio-Planet nog een verlies van 4,9 miljoen euro, bijna een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder.

 

Bij Dreambaby wordt er twaalf miljoen euro extra geïnvesteerd, om door te kunnen groeien van 23 naar 35 winkels. Ook die keten leed in het voorbije boekjaar een fors verlies van 2,8 miljoen euro, al was dat al een verbetering ten opzichte van de drie voorgaande jaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.