Colruyt organiseert verjaardagsfeestjes

Colruyt organiseert verjaardagsfeestjes

Colruyt organiseert verjaardagsfeestjes

Warenhuisgroep Colruyt organiseert nu ook 'leerrijke' verjaardagsfeestjes voor kinderen. Het wat vreemde initiatief kadert in de Colruyt Group Academy en blijkt een enorm succes: er zijn al boekingen tot 2018.

Al 330 feestjes georganiseerd

“We organiseerden al verschillende kookcursussen en andere workshops, van wijnproeven tot zwangerschapsyoga. En van het één kwam het ander”, zegt Elke Van Damme van de Colruyt Group Academy in Het Nieuwsblad. “Er is telkens een educatief moment ingebouwd, gaande van tips over gezond eten tot bijvoorbeeld een feestje rond wetenschappelijke experimenten. Het is daardoor toch iets anders dan een verjaardagsfeestje in een bowling of binnenspeeltuin.”

 

Het concept blijkt alvast aan te slaan. “Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven, hebben we in een paar maanden tijd toch al 330 kinderfeestjes georganiseerd. Er zijn zelfs al boekingen binnen voor feestjes in 2018”, aldus nog Elke Van Damme. Voor alle duidelijkheid: de feestjes ‑ 180 euro voor 10 kinderen ‑ vinden niet plaats tussen de winkelrekken, maar in de lokalen van de Colruyt Group Academy in onder andere Leuven, Grimbergen en Halle. Binnenkort komen er ook extra locaties in Antwerpen, Gent en Kortrijk.

 

Geen reclame, wel sponsoring

Media-experts waarschuwden onlangs nog dat kinderen moeilijk het onderscheid kunnen maken tussen informatie en reclame. Bij Colruyt benadrukken ze dat er geen bijbedoelingen zijn: “We maken geen reclame voor Colruyt-producten of zeg maar onze ‘rode prijzen’-politiek.”

 

Al werkt de groep wel samen met sponsors. Zo wordt er kinderchampagne van een bekend merk geschonken, net als water van Belgische origine: “Om de organisatie van het feestje – hapjes, drankjes, begeleiding en Colruyt verstuurt ook de uitnodigingen – tegen een schappelijke prijs te kunnen aanbieden”, klinkt het in Halle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.