Colruyt organiseert verjaardagsfeestjes

Colruyt organiseert verjaardagsfeestjes

Colruyt organiseert verjaardagsfeestjes

Warenhuisgroep Colruyt organiseert nu ook 'leerrijke' verjaardagsfeestjes voor kinderen. Het wat vreemde initiatief kadert in de Colruyt Group Academy en blijkt een enorm succes: er zijn al boekingen tot 2018.

Al 330 feestjes georganiseerd

“We organiseerden al verschillende kookcursussen en andere workshops, van wijnproeven tot zwangerschapsyoga. En van het één kwam het ander”, zegt Elke Van Damme van de Colruyt Group Academy in Het Nieuwsblad. “Er is telkens een educatief moment ingebouwd, gaande van tips over gezond eten tot bijvoorbeeld een feestje rond wetenschappelijke experimenten. Het is daardoor toch iets anders dan een verjaardagsfeestje in een bowling of binnenspeeltuin.”

 

Het concept blijkt alvast aan te slaan. “Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven, hebben we in een paar maanden tijd toch al 330 kinderfeestjes georganiseerd. Er zijn zelfs al boekingen binnen voor feestjes in 2018”, aldus nog Elke Van Damme. Voor alle duidelijkheid: de feestjes ‑ 180 euro voor 10 kinderen ‑ vinden niet plaats tussen de winkelrekken, maar in de lokalen van de Colruyt Group Academy in onder andere Leuven, Grimbergen en Halle. Binnenkort komen er ook extra locaties in Antwerpen, Gent en Kortrijk.

 

Geen reclame, wel sponsoring

Media-experts waarschuwden onlangs nog dat kinderen moeilijk het onderscheid kunnen maken tussen informatie en reclame. Bij Colruyt benadrukken ze dat er geen bijbedoelingen zijn: “We maken geen reclame voor Colruyt-producten of zeg maar onze ‘rode prijzen’-politiek.”

 

Al werkt de groep wel samen met sponsors. Zo wordt er kinderchampagne van een bekend merk geschonken, net als water van Belgische origine: “Om de organisatie van het feestje – hapjes, drankjes, begeleiding en Colruyt verstuurt ook de uitnodigingen – tegen een schappelijke prijs te kunnen aanbieden”, klinkt het in Halle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.