Consument trekt buikriem strakker aan | RetailDetail

Consument trekt buikriem strakker aan

Consument trekt buikriem strakker aan

Nederlandse huishoudens hebben in augustus 2012 twee procent minder uitgegeven dan in dezelfde maand in 2011. Er werd vooral minder aan meubels, consumentenelektronica, kleding en schoeisel uitgegeven dan een jaar eerder.

Dertiende min op rij

De teruggang in augustus was sterker dan een maand eerder, toen de consumentenbestedingen nog 1,6 procent in de min zaten. Dat komt vooral door de verminderde uitgaven aan voedings- en genotsmiddelen. In juli stegen die nog met 2,7 procent ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder, in augustus is sprake van een teruggang met 0,4 procent.

 

Het is de dertiende maand op rij met lagere uitgaven van huishoudens. De consumptie steeg in juli 2011 voor het laatst licht. Voorlopig is er ook weinig hoop op het doorbreken van de negatieve spiraal. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek waren de omstandigheden voor de consumptie ook in september en oktober ongunstig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.